meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Hatt en grusom natt med sammentrekninger og murring i mage og lår hele natta. Men aldri så sterkt at det ble noe mer. På morgenkvisten fikk jeg en varmeflaske og fikk hvilt litt. Urk.
mor_te_emmisen Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Hvis det er noen trøst så er jeg også 8 dager over termin, men her er det ingen tendens til murringer eller sammentrekninger. Bare bevegelse fra den lille i magen. Sover som tornerose om natta. Vel, min kjære måtte trekke inn på gjesterommet pga snorking forrige natt. He,he. Det er slikt som hører til. Gikk 12 dager over med førstemann, så jeg håpet jeg skulle få slippe denne gangen. Nå er jeg lei og håper snart på rier. Lykke til.
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Og jeg er selvfølgelig også her...8 dager over termin... fortsatt uten ANTYDNING til noe på gang...så nå bedt far og bror om å slutte å ringe hver morgen da heller ringe neste tirsdag da skal på overtidskontroll Ullevål...blir satt igang onsdag el torsdag tenker jeg.. Rett og slett urettferdig at må gå så lenge over..igjen!!!! Ble satt igang dag 14 sist...
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 -synes det er litt rart at ikke vokser mer i denne perioden...hadde lagt på meg 200 gr på en uke og magen synes jeg bare ser mindre ut (vet jo at synker, men likevel..)... jeg har ikke så stor mage denne gang som sist, så litt spent/bekymret for størrelsen på babyen, redd ikke tar til seg næring nå på slutten..og legen jeg var hos på tirsdag var turnuslege og helt inkompetent hva gjelder graviditet...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2009 mor_te_emmisen: så deilig å sove så godt da! Misunner deg den! snart mamma til 2: du er så heldig som blir satt i gang onsdag eller torsdag. Jeg skal ha den dumme vurderinga på onsdag jeg. Men de sa at jeg ikke måtte regne med å bli satt i gang den dagen. Faen sier jeg bare. Nå murrer det jo forresten ikke noe mer da. Nå er alt helt fint. Typisk. Hjelper ikke med murring hele teite natta når det bare gir seg hele tida!!! (hører du det kroppen min!) Jeg blei sur da mamma ringte i går. Alt hun sa sa hun med et sånn "stakkars deg"-tonefall. Åååå, så irriterende. Virket som hun bare ringte for å gni det inn. Ja, jeg ble litt sur ja.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2009 Hmmm, jeg vet ikke helt hva jeg legger på meg. Veide meg på to ulike vekter de to siste gangene, men den viste 2 kg i forskjell da... som jeg regna med er vann. Men kan hende de bare viser ulik vekt også. Håper babyen min er akkurat passe som sin storebror jeg:) Ikke sånn monsterstore som de er i familien til mannen min...
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 ja, vet de mener det godt, men likevel...litt lei at de ringer når ikke antydning engang.. men skjønner at kjipt at er antydning når likvel ikke skjer noe!!!! Hadde virkelig håpet på en juli-baby, men nå ser det definitivt ut som august-baby gitt... Snuppa ble født den 31 mars, så hadde vært artig med 31 juli..men føler at begynner å få dårlig tid der gitt, tar jo litt tid før ting skjer og da (",) uff, håper vi begge slipper å vente ut over neste onsdag..det synes jeg bør være siste frist..grmf...
mor_te_emmisen Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Ikke nok med at vi venter i det lengste, men all denne masingen fra familie og venner tærer på og. Derfor hadde det vært kjekt å få unnagjort dette så fort som mulig. Venter på tidspunkt til vurdering. Sist gang var det akkurat denne "strippingen" på vurderingen ved sykehuset som førte til ting begynte å skje senere den kvelden. Morgenen etter var førstemann født. Håper egentlig på samme "service" hvis ingenting skjer denne uka.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2009 Ja, 14 dager over burde strengt tatt være siste frist. Jeg håper at det ikke tar så lang tid å føde denne gangen som forrige gang jeg da. mest sannsynlig gjør det jo ikke det siden vi har født før:) Så vi har to dager til som vi kan håpe på julibarn:) Men er også stygt redd for at dette blir et augustbarn. Sikker på at det skjer i helga når to av barnevaktene våre reiser avgårde. Den siste har ikke mobil eller telefon på soveromme, så han får vi bare tak i på visse tidspunkt.. Så OM det skjer i helga så er det meget mulig at jeg må føde aleine slik at mannen er hjemme med han vi har fra før.. Men det går jo greit det også.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Blæh er her jeg også.. Våkner opp like skuffet hver morgen siden det ikke har skjedd noe. Og er dritlei av alle som spør meg om det ikke har skjedd noe. Hadde jeg født så hadde jeg jo såklart sagt ifra... GRRRR Men jeg må være ærlig da, det er en bitteliten trøst å se at det er flere som er på overtid. Hadde jeg vært ensom om det så hadde jeg syns enda mer synd på meg selv
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2009 Det er bra vi er flere som samles her over termin, sure og i felles lidelse;) hehe:)
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #12 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er ikke over termin enda,men går nå her og venter.Har gjort det leeenge!! Føler med deg ja...det må være pyton å gå overtid!Jeg har aldri opplevd det så håper jeg slipper denne gangen også.6 dager igjen nå. Hatt murringer i hele dag og serke kynnere,men det tar seg liksom ikke opp:( Har du hatt noe ekstra UL da for å sjekke størrelse da?Siden de ikke setter deg igang før etter dag 14 så kan det jo virkelig bli ein stor baby...!?
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2009 Meg du mener dipsy? Nei, jeg får jo ikke noen ekstra UL. Og de setter aldri i gang før etter 14 dager over her. Ja, kan jo bli en enorm baby. Jeg er egentlig ganske liten, så håper jo ikke det. Men mannen min er stoooor. Og broren hans (til mannen altså) var godt over 5 kg og ca 60 cm da han ble født... Men den kan jo bli passe som forrige også da.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #15 Skrevet 30. juli 2009 ja,med litt av de genene så kan jeg jo bli ei kjempejente...:)hehe:)Hvor stor var førstemann da?? Mine har vært 3,5 og 3,9 og denne er estimert til å bli en plass mellom de to.jeg er også liten så jordmor sa jeg kom nok ikke til å få noen kjempebaby uansett:) Bare de er over 3 kg så er det akkurat passe synes jeg!! Herregud....60 cm?det var ikke for lite...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2009 Jo, i teorien kan det jo det, men de tar da allikevel ikke ekstra UL eller estimerer vekt helt uten videre.... Førstemann var 3360 og 48 cm. 34 i hodeomkrets. Rundt 3 kg er jo passe ja. Eller mellom 3 og 3,6 da., Han svogeren min er fremdeles ganske stor, selv om han er 25 nå. He he:)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 30. juli 2009 #17 Skrevet 30. juli 2009 Huff:( håper inderlig du har født innen det er min tur til å gå over på 3tri.. Hehe.. følger med på om det kommer innlegg fra deg
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 30. juli 2009 Er ikke det en stund til da Mylian? haha. MÅ jo ha født innen da. På onsdag/torsdag når det er 14/15 dager over så MÅ de vel gjøre noe...
nynne78 Skrevet 30. juli 2009 #19 Skrevet 30. juli 2009 Godt å lese litt sure innlegg i dag! Jeg føler sterkt med dere som går 1 uke + over termindato. Selv har jeg bare nådd termin i dag, og det hele føles som en skikkelig nedtur. Jeg fødte dagen før forrige gang og var vel ganske sikker på å ha barn utenfor magen nå... Er nedstemt og sur her jeg sitter, og irriterer meg grønn over de som må ringe og spørre om det har kommet noe barn. JEG GIR BESKJED FOR SVINGENDE!! Ah, godt å lette litt på trykket : )
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 30. juli 2009 he he, ja, jeg fødte to dager før sist. det var noe ganske annet enn å sitte sånn her på vent:)
birma og tredjemann Skrevet 30. juli 2009 #21 Skrevet 30. juli 2009 Jeg kan endelig melde meg ut av denne klubben. To dager på overtid kom jenta vår i full fart. Sender masse fødestøv til dere andre.
Fallerifallera Skrevet 30. juli 2009 #22 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er på termin i dag og kan snart melde meg inn i venteklubben - hurra... Altså, ikke noe gæærnt med medlemmene der nei! ;D Jeg har også begynt å få disse irriterende meldingene om noe skjer snart. Og i dag begynte svigermor å mase fordi hun hadde hørt rykter om at noe var på gang fra (hold dere fast): datra si, som hadde hørt det fra frisørkollegaen sin, som har barn i barnehagen der samboern min jobber! Herregud liksom, deilig å vite at man er et samtaleemne blant folk man nesten ikke kjenner...
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #23 Skrevet 30. juli 2009 Fallerifallera: herregud for noen syke rykteflommer da... haha, nesten komisk jo. birma: gratulerer, din heldiggris!
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 30. juli 2009 #24 Skrevet 30. juli 2009 7 dager til:-p Så ikke sååå lenge..hehehe
meg & to små vampyrer Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 30. juli 2009 Jo, men jeg burde i det minste være forsøkt satt i gang innen den tid. Ellers kan jeg love deg at min beskjedne surmuling nå ikke vil være noenting i forhold til eksplosivt sinne og fortvilelse som vil utfolde seg på mitt lokale sykehus. He he he:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå