Gå til innhold

Slutt på koking av vann og flasker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 6mnd idag, og da lurer jeg på. Kan jeg bare slutte med å koke både vann og flasker nå?

Vi har hytte på fjellet, kan jeg slutte å koke drikkevannet hennes der også? Det er ifølge min far og andre mye renere vann der oppe, i bekken med vann som kommer rett fra fjellet, enn det vi får i springen her... Men...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på hs her sier de at man ikke må koke etter barnet er 3 mnd..

Skrevet

Vann til drikking trenger ikke kokes når de er 6 mnd. Jeg koker ikke flasker, men så blir de kun brukt til vann og ikke melk. Smokkene koker jeg innimellom.

Når det gjelder urenset vann på fjellet ville jeg kokt det. Om ikke vannet inneholder skitt, så kan det inneholde parasitter. Så det ville jeg kokt til meg selv også.

Det var min farfar som advarte meg mot dette i sin tid. han hadde det ikke med å være så nøye på ting akkurat, men vann fra bekken ved hytta ville han ikke at vi skulle drikke uten at det var kokt. Og dette sitter liksom i meg den dag i dag.

Skrevet

Jeg ville kokt vannet på fjellet... Man vet aldri om det ligger et dødt dyr lenger opp i bekken eller no sånt... Sånn ellers ville jeg droppet å koke både vann og flasker. Smokkene ville jeg kokt innimellom.

Skrevet

Da kan jeg fint slutte med å koke flaskene da, veldig greit:)

Får koke tuttene noen ganger i uka da fortsatt, OG koke drikkevannet hennes på hytta :) Koker det ikke til oss selv, men du som sa noe om at det kunne ligge et dødt dyr i bekken lenger oppe, satte en støkk i meg, hehe.. Vi drikker vannet rett fra bekken, er så herlig:D Smaker nydelig friskt..

Bruker forresten ikke oppvaskmaskinen til flaskene, burker bare varmt zalovann.. Syns både flaskene og tuttene blir så stygge av å være i oppvaskmaskinen..Hehe, der ser en hvor prippen en kan være.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...