Gå til innhold

Har dere pappa'n med på kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har vært med på de fleste kontroller hos lege + UL. I morra skal vi til jordmor. Er det vanlig at pappaer er med til jordmor og? Jeg synes det er veeeldig greit å ha han med, slipper jeg å huske alle spørsmål samtidig som han får et nærmere forhold til svangerskapet:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pappan har vært me på alle lege og jordmor kontroller, og skal bli me på alle frammover. syns d e grett å ha noen å støtte se til. begge to e ny på d.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nei, har han ikke med.. Ser ikke helt poenget.

Skrevet

Nope, har ikke følt behov for det, ikke første svangerskapet heller. Han er med på UL, selvsagt, men ikke legekontrollene. Jordmor har jeg aldri gått til.

Skrevet

Var med en gang i første svangerskap, og overhodet ikke denne gangen. Hverken han eller jeg har syntes det har vært nødvendig, han får jo referat :-).

Skrevet

jeg førstegangs, og han vil være med på alt.

Skrevet

Er førstegangs, han var kun med på første.. blir med hvis han ikke jobber.

Skrevet

Min mann er med på alle. Synes det er mest riktig. Han ønsker selv å bli med.

Skrevet

Hos oss er jeg hos jordmor alene, da samboeren min jobber borte hele uka og ikke har mulighet. Hadde det vært mulig, tror jeg han ville vært med på noen i alle fall, for alt blir liksom så mye mer virkelig etter å ha vært hos jordmor. Men nå er det ikke lenge til UL (17. aug) og da skal han selvfølgelig være med! :) Gleder meg!

Skrevet

I begynnelsen var samboeren med på alle kontrollene, men nå er det mest bare ultrylydene han er med på. Nå får jeg ekstra tett oppfølging, så det blir maaange kontroller da.

Skrevet

Han var med på ul, og på en ekstrakontroll på sykehuset i dag. Da fikk han blant annet høre fosterlyden for første gang.

Nei, for oss er det ikke nødvendig at han er med på kontrollene for at han skal føle seg delaktig.

Skrevet

Faren var med på UL og han skal kanskje bli med til timen jeg har hos jordmor i uke 28. Ellers ser jeg ikke helt poenget. Legen har bare tatt blodprøve og urinprøve, samt målt blodtrykket. Ikke spesielt spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...