Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 http://www.kk.no/819475/lavkarbo-gjor-deg-feit Man MÅ nå og da spise noe med karbohydrater, og er ikke kroppen vant til å få det så blir det noe galt.. Og det med frukt og grønt og fiber,- SLEVSAGT blir det mangel på dette da det er noe av de sunneste matvarer vi kan få i oss,- MEN det inneholder MANGE karbohydrater... Jeg har tro på en diett med NATURLIGE karbohydrater,- så mye van vil, begrense raffinert sukkerinntak og fett,- skjær bort alt synlig fett, tenk magert kjøtt, forsiktig med egg og smør....Den "gamle gode" livstilen altså,- som gjør at folk ikke bare holder seg "Normalt slanke", men sunne, friske og i god form og fri for sykdommer ) Koser meg litt nå ) Skal vise denne til vennene mine som STINKER lavkarbodiett...Og det er IKKE bare under selve KETOSEKUREN i starten det lukter,- det lukter til vanlig også..Når de har innført LITT karbohydrater...og jeg sliter, med lukt og med å forberede min 6 årige,- veldig ærlige datter,- på at hun IKKE må si noe til disse.....(for et halvår siden spurte hun, etter et treff med disse,- hvorfor det luktet så rart av munnen deres,- etter det har vi forberedt oss hver gang vi skal treffe de..IKKE si noe om det..De "må" lukte sånn forde de må spise spesiell mat for å holde seg friske...Det er faktisk det jeg sier..) Nå tror jeg at jeg skal sende denne, samt lete opp en artikkel jeg en gang leste (mendet var ikke på nettet) om dette med lukt og lavkarbo.......Må få slutt på det...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 jeg er enig at man MÅ spise litt karbohydrater om dagen, MEN man trenger ikke karbohydrater fra hvitt mel, poteter Osv. selv om man praktiserer ketolyse, vil ikke det si at man IKKE spiser karbs i det hele tatt, men man spiser karbs fra grønnsaker. Alle blir ikke tykke etter endt kur. Jeg gikk på ketolyse kuren 3 mnd for 1 år siden, tok av 18 kg, Og har ikke lagt på meg ett gram etterpå, enda jeg nå spiser normalt( inkl. godteri) lavkarbo er ikke en kur, det er en livstil ( skulle dog ønske jeg klarte å praktisere det etterpå) Men for min del høres det ut som om du er litt bitter, slik du ordlegger deg og siden du legger vekt på at det lukter!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Jeg tror heller ikke lavkarbo til evig tid er så bra. Jeg vil leve et normalt liv og kunne spise det jeg blir servert. Prøver å kutte på poteter og ris som fyll i måltider og spise mindre børd og mer knekkebrød. Jeg tror vi spiser for mange karber, men at det finnes grenser:-)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Vil ikke akkurat si bitter,- men det er en lukt jeg reagerer ekstremt på...Den er ikke "dårlig ånde" lik, den er helt spesielt og om jeg sitter for nært så "Mister jeg pusten" noen gang og blir tørr i halsen og må kjempe for ikke å brekke meg..Selv om jeg ikke synes den ikke er direkte fæl,- men den er så rar??? Og det var jo det jenta mi sa også,- luktet rart av de. Og når det er gode venninder så gjør det jo ting vanskelig..Nevnte det da de fikk det ved oppstart av kuren,- men de sa det visste de. Var helt normalt og tegn på at det virket....Men at det ville gå over..Det gjorde det ikke,- og når de nå er på 3. året (ene snart holdt på i 3 år, den andre i srøyt 2,5 år) så blir det feil uansett..Hvorfor har jeg ikke sagt noe før liksom..... Og sunn fornuft sier meg når en livsstil vil BEGRENSE inntak av frukt, grønnssaker og grovt brød,- ja da skurrer det i mine ører..Veldig så det skurrer.....Ingen hadde blir fet om de spiste bare brød, frukt og grønnsaker sammen med rent kjøtt og fisk.....I de mengder de GREIDE til hvert et måltid....Tror jeg....Finbrød er heller ikke farlgi, det er det tilsatte RAFFINERTE sukkeret vi skal tenke på..Ikke naturlig fruktsukker eller karbohydrater i det "grøss" farlig hvetemelet og grønnsakene med mye stivelse... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå