Gå til innhold

2 timer med veer i natt og bare 34.uke, burde jeg ringt føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet 4.30 i natt av skikkelig menssmerter og måtte fly rett på do. smerterne kom etterhvert med 6 min mellomrom og jeg fløy på do i ett sett og ble skikkelig nervøs. vurderte å våkne mannen og ringe føden og høre men ventet og det hele gav seg i 6-6.30 tiden. noen som har opplevd dette og burde jeg ringt føden? er mitt 3.barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme for nesten ei uke siden (var da 35+6). Hadde smerter og måtte på do i ett sett. Hos meg kom smertene også med 6 minutters mellomrom og varte i ca 40 sekunder hver gang, men de ble aldri kraftigere eller kom hyppigere. Det startet allerede kl 22:30 på kvelden og varte hele natta. Først kl 05:30 dabbet det av og jeg fikk sove. Jeg fikk beskjed her inne at det sannsynligvis var maserier og gjorde derfor ikke noe mer med det. Har ikke hatt noe lignende i ettertid og i magen har det vært full fart og masse liv.

Dersom du er bekymret kan det sikkert likevel være greit å ta en telefon til føden. Så kan de avgjøre om de vil ha deg inn til sjekk eller ikke, og gi en god forklaring på hva det var du opplevde.

Skrevet

Jeg hadde ringt føden for sikkerhetsskyld, selv om det sannsynligvis bare er maserier. Siden du har født før så vet du jo at det ikke bare var litt kynnere. Jeg ville at en jordmor skulle tatt den avgjørelsen for meg. Men så lenge det sluttet, så er det jo ikke noe problem, men jeg hadde ringt før det hadde gått to timer, jeg, siden det er seks uker igjen til termin. Hadde det vært to-tre uker igjen hadde jeg ikke stresset med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...