Gå til innhold

Jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg leser at flere av dere snakker om at dere skal innom jordmor for diverse. Hvordan kom hun inn i bildet? jeg har hatt time hos fastlege i uke 12 og skal i uke 24, mellom det er det ul i uke 20 (neste uke) ikke hørt om noe annet... Noe jeg ikke har forstått? Legen er litt sløv så om han skulle informert meg om noe så er jeg trygg på at det er glemt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok selv kontakt med jordmor. Legen min anbefalte meg å ta annenhver kontroll hos henholdsvis jordmor og lege. Så ring selv du, det er det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv om du vil gå til lege eller jordmor på kontroll. Legen min anbefalte meg å gå til jordmor da de har mest kunnskap om gravide og svangerskap. Jordmødre setter også av mere tid enn fastlegene Gikk kun til jordmor i sist svangerskap og kommer til å gjøre det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å lete etter jordmor, men er ikke sikker på hva/hvem jeg skal rine for å ordne det. Bor i Tromsø, så hvis noen er her ifra og har jordmor, håper dere kan hjelpe meg så jeg finner ut hvem jeg kan ringe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen/legesenteret ditt skal vite om nærmeste jordmor. På legesenteret hvor jeg har lege er det også jordmor, så jeg fikk automatisk time hos henne da jeg ble gravid.

 

Synes jordmor er bedre, de forklarer og snakker litt i tillegg til vanlig sjekk, og har bedre tid ja.

 

Her er en link angående jordmortjenesten i Tromsø Kommune:

http://www.tromso.kommune.no/jordmor.121916.no.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjonen. Ligger som regel en helsestasjon i sån nogenlunde i nærheten av der man bor. Vil tro det er slik også i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...