FrøkenSprøken Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Måtte le litt av oss i stad, for vi er liksom så enkle på det området. Da i ventet førstemann foreslo vi mange navn for hverandre, men vi var ikke enige om noen, før jeg foreslo Erlend, som vi begge likte. Så da ble det det. Hele navnerunden var over på 10 min. Nå venter vi nummer to, og allerede før jeg ble gravid bestemte vi oss for Ellinor hvis vi fikk ei jente. Det også bare "ble sånn". Tidligere i dag snakka jeg med ei venninne som har en samboer som heter Vemund, og kom på at jeg syntes det var et tøft navn. Jeg nevnte det for samboeren min, og vips, så hadde unge nummer to et navn også. Hehehehe... Tror vi da. Kan jo være at vi ombestemmer oss, men tviler på det, egentlig... Skulle jo tro at det var kattunger vi skulle finne navn til, så lett som vi bestemmer oss;) Og så vet jeg andre folk som ikke klarer å bestemme seg for navn før ungen er 4 mnd gammel...
Kongeørna Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Heldige er dere!!! Her har vi runder på runder....................... Jeg er norsk, han er engelsk. Det gjør ikke saken lettere!
FrøkenSprøken Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Hehehe... Jeg ser den! (Og foreslår forsiktig Edward og Julie, siden jeg jo er så flink til å være effektiv på dette området;)
Kongeørna Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Julie er et voldsomt fint navn, men det synes så mange andre og, så det er ti på topp Edward er et uanstendig navn for ei lita jente Ellers takk!!!
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Nei det er en lang prosess. Først skal vi komme frem til navn vi liker begge to, og det er vanskelig nok siden vi har totalt forskjellig smak. Jeg liker koselige navn, og gjerne gammeldagse (men ikke for "dillete") f.eks: Nora, Sofie, Anna osv Mens han liker korte navn fra 50 år tilbake i tid f.eks: Knut, Bjørn, Åse, Berit osv. Du ser dilemmaet? Ti på topp listen er bannlyst her i huset. Det skal ikke være oppkalling. Det skal kunne uttales på engelsk også (sånn cirka i hvertfall) Det skal ha en ok betydning (Jeg likte Ebba godt, helt til jeg fant ut at det betyr villsvin :-/) Vi skal ikke kjenne / gå sammen med noen som heter det. Vi har masse forskjellige dialekter i familien, om noen navn er fine på min dialekt, men helt grusomme på min manns, og motsatt. Så denne gangen har jeg ikke turd å begynne ennå en gang :-P
Da HarViTreUnger Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Først barnet var det ingen diskusjon om - jeg var overbevist om at det var en jente og hadde navnet klart. Mannen var enig - hadde aklt visst om navnet siden jeg hørte det første gang og sa: "Det skal vi bruke om vi får jente". Nummer to var en gutt, og her var det mannen som kom med et forslag. Jeg sa at jeg synes det var litt kjedelig, men OK. Så da ble det det og vi er begge strålende fornøyd med valget. Med nummer tre hadde vi gått litt tom. Så en dag sa jeg ett av navnene mannen min hadde nevnt ved en tidligere anledning. Han hadde ikke tent på dette navnet og npår han kom på det igjen: Da var det valgt. Vi brukte ikke mye energi på å finne navn. Har nok ganske lik smak.
kattemamma Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Har samme problem som deg jeg, jeg er norsk og mannen engelsk, og jente i magen! Hadde bare et forslag til guttenavn: Daniel, men jentenavn sliter vi skikkelig med! Til nå har vi to forslag: Cassandra (med kallenavn Cassie) eller Hannah, men tror nok ikke hun får noe navn før etter at hun er født!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Så utrolig deilig dere har det da!! Enkelt og greit Vi diskuterer, og så skriver vi ned fire navn på hver vår lapp. Så får man annenhver gang fjerne ett navn fra hver sin liste, til slutt ender man opp med to:) Så kan man jo vente å se om det blir en Per eller Ole
FrøkenSprøken Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2009 Hehehe... Ser jo at Edward ikke er det beste navneforslaget når dere venter jente;) At Julie var så populært var jeg ikke klar over. Vi har faktisk tenkt på det selv, men vi har også noia for navnetoppen-navn. Her er kritieriene våre: Ikke navnetoppen Ikke "kriminelle" navn (Ronny, Chris, Kent, Robin o.l.) Ikke dobbeltnavn Ikke veldig unikt. Det skal ikke vekke oppsikt. Gjerne med røtter i norske tradisjoner Så enkle er ikke vi heller, men vi er så enige at det ikke er et problem:)
h.hippo Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Her er det også en enkel sak! Lillegull som nå er 3 fikk navnet sitt rett etter ordinær UL, og han har beholdt det siden;-) Vi snakket litt fram og tilbake, nevnte Tobias, smakte litt på det, og det satt! Fram til ordinær UL var gubben skråsikker på at bebisen var jente, så jentenavnet var også klart! Og det passet jo perfekt, ettersom vi venter jente nå! Navnet er det samme, så nå venter vi bare på å være helt bombesikre på at det faktisk dukker opp ei lita snelle! Her har vi ikke mange forbehold, det viktigste er at det ikke er et kjempelangt dobbeltnavn (vi liker det enkelt), og at vi begge liker lyden av det!
blirjegsnartmamma Skrevet 30. juli 2009 #11 Skrevet 30. juli 2009 Vi er veldig enkle der vi også.. Jeg foreslo et jentenavn jeg ville ha - og det likte han, men ville ha et dobbelt navn. Enkelt og bestemt Vi er enige på guttenavn også, men bytter litt på hva vi vil ha da.. Men de alternativene vi har er liksom ikke noe å diskutere, vi liker de samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå