Gå til innhold

Musklaturen i overkroppen på putebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min har brukt pute siden ho var 1 mnd. Så går nå på fjerde mnd med pute.

Puta har gjort at vi ikke har vært så flinke til å trene overkropp og nakke som vi skulle gjort.

Det er generelt veldig dårlig holdning på ho i overkroppen i det heletatt.

Vi går hos fysioterapauter på Ahus. De sier vi bare skal trene og trene. Vi trener og trener, men føler ikke at ho gidder/klarer mer enn det ho kan nå.

Blir musklaturer generelt svakere på putebarn enn andre eller bør vi virkelig få opp øya, og se alvorligere på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Siden dere allerede går til fysioterapeut med henne så tror jeg dere kan være trygge på at dere hadde fått beskjed der dersom det var grunn til bekymring.

Når hun slipper puta blir det lettere for henne å røre seg, hun får brukt bena og det blir bedre å ligge på magen. Hun kommer nok til å ta igjen det tapte med litt tid og øvelser hos fysio.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei hei.

Mitt putebarn, som nå er 9 år var veldig sterk i overkroppen. Hun var tidlig ute med å snu seg, reise seg, gå og alt. Men min gutt, som IKKE er putebarn har vært enormt treg. Han satte aldri bena under seg, hoppet ikke fanget, reiste seg ikke opp etter ting før han var 13 mnd, holdt ikke hodet før han var 4 mnd... Tror ikke puten har noe med det å gjøre jeg. Kan eller bare være barnet. Noen gidder og noen gidder ikke. Sønnen min gidder overhodet ikke. :) han er skjønn da, der han tar alt i sitt tempo..

Da eldste jenta fikk av puta på 4 mnd. dagen, rullet hun rundt etter kort tid, og deretter skjedde alt super fort. Og vi trente mer men han enn henne :)

Skrevet

Har 3 barn som alle har hatt hoftefeil i forskjellige grad. Alle har tatt ting fort igjen, hun gjør nok ting i sitt tempo. Min mellomste datter krabbet ikke før hun var 11 måneder, men gikk likevel da hun var 14 måneder. Mitt yngste barn på snart 4 måneder har snart vært to uker uten pute, og han snur seg nesten rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...