Gå til innhold

Min samboer har jentevenner som er 15 år yngre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spm til dere.. Min samboer på 40 skal ut å ta en øl med en venninne på 25. Jeg syntes det er en smule ubehagelig at han har så unge jentevenner. Da han var 35 vet jeg han lå med en jente på 18 i samme omgangskrets. Det ble med den ene gangen. Er det jeg som overreagerer?

De har vært venner i omtrent 5 år og han sier at grunnen til at han vil være venn med henne er fordi han finner henne morsom, hyggelig og interessant. At han føler seg som en storebror. Jeg kan ikke se at en mann på 40 kan ha særlig mye til felles med en 25 åring.. Han sier bare at jeg er konservativ og sjalu og at ikke jeg kan bestemme hvem vennene hans skal være.

Vil veldig gjerne ha deres synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjah, vet ikke hva jeg synes var eklest. Hadde aldri greid å hatt meg med en 35åring som 18åring jeg nei.

Ikke kan jeg se hva jeg skulle hatt til felles med en gammel gubbe(sorry) heller...

hilsen 23 åring...

Skrevet

Hmm. Si at du gjerne vil treffe et så interessant menneske, kanskje han kunne be henne hjem til dere på et glass?

Skrevet

Det var en god idè!

Flere syntespunkter der ute?

Skrevet

Personlig så synes ikke jeg det er noe galt med å ha venner som er eldre enn seg selv. Jeg har både guttevenner og jentevenner som er mye eldre enn meg. Jeg er 25 år, og noen av vennene mine er passert 40.

Det er kunn vennskap, og ingenting annet.. Den ene guttevennen som er i 40 årene, han er gift og har to barn, og jeg kjenner både kona og barna:)

Men som det ble nevnt lenger opp, så om jeg hadde vært oppi din situasjon,så hadde det vært å bli litt kjent med denne jentevennen av han såppas, at du kan få roen i deg selv.

Mange kan vel spørre seg hva i alle dager man har til felles med ett så mye eldre menneske..Veeel...det er ikke så mye hokkus pokkus med det, det er kunn at man trives i hverandres selskap.

Men jeg hadde vel reagert uansett jeg, om min samboer skulle ut med en dame som jeg ikke kjenner... Da hadde han skulle fått presantert henne for meg, slik at jeg skulle slippe å gå urolig.

Skrevet

pør om å bli med da vel! Bare fordi du ikke kan ta en øl, så kan du jo være med og ta en brus og skravle med de du også?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde reagert sånn på det. Hun er jo voksen når hun er 25. Det hadde vært noe annet om MIN samboer hadde ei veninne som var 15 år yngre, siden hun da ville ha vært 17;)

Men jeg ville nok ha møtt jenta, tror jeg... Eller... Jeg vet jo at samboeren min har vært på kafè med flere damer siden vi ble sammen, og jeg har aldri tenkt over at det skulle gjøre noe, egentlig...

Det er jo bare studieveninner eller venninner fra dykkemiljøet/forsvaret/jakt eller noe. Det har jo ikke noe å si om de er jenter, egentlig...

Vet ikke om jeg hadde reagert dersom de skulle ta en øl, det blir jo en litt annen setting, kanskje. Men jeg tror faktisk ikke at jeg ville ha reagert...

Men nå er jeg ikke en spesielt sjalu person, og så har jeg en samboer som heller ikke gir meg grunn til å være sjalu...

Skrevet

pussig spørr du meg, er nok noe mere som frister ved henne skulle jeg tro, jeg hadde ikke godtatt det i det hele tatte, er jo litt unormalt da,

Skrevet

Over mitt lik. Hadde jeg aldri godtatt. Er ikke kjempe sjalu,men der går grensen.

Skrevet

Er selv i begynnelsen av 20-årene med mange venner i alle mulige aldre, så jeg syns det høres temmelig udramatisk ut. Var jo faktisk akkurat og drakk en munkholm med en kamerat på 44 – tanken på at det skal være merkelig har aldri streifet meg! Vi har samme hobby og har derfor mye å snakke om. Men snakk med kjæresten din om det om du føler deg tilsidesatt! DET er jo aldri moro.

Skrevet

Hadde han hatt noen baktanker med jenta så hadde du vel ikke fått vite om henne?

Skrevet

Jeg er 33 og har en venninne på 20. Er det mindre rart, fordi vi begge er kvinner?

Det er vel ikke vanskeligere enn at de trives i hverandres selskap? Enten takler man at mannen har kvinnelige venner eller ikke. Forstår ikke helt hva alderen har med det å gjøre i det hele tatt. Hvordan hadde det vært bedre hvis hun hadde vært 35?

Og hvordan funker dette egentlig for homofile / lesbiske tror dere? Kan man bare ha venner av det motsatte kjønn da, i tilfelle man blir forelsket? Eventuelt er det bare lov til å ha heterofile venner av samme kjønn, homofile venner er farlige. Med mindre de er mye eldre og styggere.

Jeg synes det er utrolig tåpelig at man ikke skal kunne ha venner av hvilket kjønn man vil. Enten har man en mann / kone / kjæreste man kan stole på, eller man har det ikke.

Skrevet

Må bare si at det siste innlegget her var flott!:)

Skrevet

Min søster er gift med ein som er 18 år eldre. Men du verden kor ung i sinn. Har venner sjølv som er 20 år eldre.

Synest det er greit. Bestemmer dokke over vennene hans har han rett og bestemme over dokkes venner.

Skrevet

Nei, du kan ikke bestemme hvem vennene hans skal være, det har han rett i. Men - han kan bestemme hvorvidt han vil ta hensyn til deg og dine følelser rundt at han tar en øl på byn med ei ung dame -eller om han driter i det og hevder sin individuelle rett.

- hvorvidt han har lyst på dama utover hennes selskap er igrunn uinteressant -fordi det bare vil være spekulasjoner.

I mine øyne behandler han deg med liten respekt -og jeg ville blitt lei meg om jeg var deg.

Vært mye bedre om han inviterte henne hjem til dere på en øl -framfor ut på byn.

Jeg har selv mange mannlige venner. Og vet at en øl på byn med dem kun er en øl og good times -som ikke er en trussel mot forholdet jeg lever i. MEN -samboeren min er ikke komfortabel med at jeg henger med "gutta mine" -derfor gjør jeg ikke det. Tøfflete?... muligens, men tenker man må gi og ta i et forhold -

--personlig blir jeg dessuten ekstra sårbar når jeg er gravid, så dette hadde ikke jeg fikset særlig godt om det var min samboer.

Skrevet

hadde ikke godtatt det jeg heller.ikke normalt i mine øyne heller

Skrevet

Synes han skal ha de vennene han vil ha, men du må få lov til å bli kjent med de du også. Og da ser du jo fort om det ligger noe annet i dette - hvis han viser motstand mot at dere skal møtes, om det er spesiell kjemi etc..

Skrevet

jeg ville ikke godtatt i det heletatt,ville tvunget ham og treffe henne og se hva slags forhold de har imellom. Det ser du fort om det er vennskap eller ikke. Om det er ikke det du tror og tenker så er det jo greit. enkelte unge kvinner og menn i slikt alder er ikke noe å stole på. derfor. Tving ham til og treffe henne og se . Ikke la ham gå ut og lure deg,det kan være der mer enn venner :)

jeg hadde en bestevennine som gikk ut hemmelig med min mann. Han sa aldri noe om det helt til vi kranglet om noe . Meg og min vennine da. Og da kom det frem.

Jeg har vært ute og spiste middag med din mann?

hallo ?

ja ,det var hans ideeeeeeeee.

da ble jeg så forbanna at jaaaaaaa

hva f.... har han med hun og gjøre men men

ferdig med hun og.

litt av en hore spør du meg som ville ødelegge det for meg.

men det er jo min reaksjon da.

er ikke sjalu men var forbanna at ting gjøres bak ryggen min,

og jeg får vite det seinere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjenner ikke mannen din, og alle er forsjellige, men jeg hadde synst det var veldig merkelig om min mann skulle treffe en jente som er 15 år ynge - VELDIG merkelig!!!! Og iallefall om han hadde hatt sex med en yngre jente for ikke lenge siden (var han utro mot deg da?)

Spør om han synest det er greit at du treffer unge menn uten at han er med?

Skrevet

Hmm.. jeg er 16 år yngre enn mannen min.. best å passe på! ;)

Men seriøst.. bli med ut og treff henne da.. du ser fort om hun eller han er ute etter noe mer, med mindre de er Oscar-kandidater i skuespill...

Skrevet

At man har venner i forskjellige aldre er ikke så unaturlig spør du meg. Og jo eldre man blir, jo mindre har det der å si. Men jeg skjønner godt at man kan bli sjalu/usikker når slikt dukker opp, og det syns jeg mannen din skal ta hensyn til. Er dette en venninne han setter pris på og ønsker å ha i årene fremover burde det være naturlig for han å ønske at dere også ble kjent! Selv er det det jeg legger vekt på med de guttekameratene jeg har. Og jeg godtar nok ikke at min samboer har jentevenner han unngår å møte sammen med meg. Å ha venner av ulike kjønn er nok bare sunt, men det føles jo også mye bedre å ha disse vennene hvis kjæresten føler seg komfortabel med det!

• 1 måned senere...
Skrevet

kommer selvsagt veldig ann på situasjonen og oppførsel rundt det hele,men i utgangspunktet ser jeg ikke noe galt i det:-)

mannen min er 19 år eldre enn meg,og det passer oss begge perfekt(dvs..er ikke noe vi går og grubler på hver dag;-)

leste et sted at når man er mann på 40 kan man velge å fremstå som 30 eller 50..er noe i det.

om mannen din er ungdommelig til sins er det ikke rart om han har yngre venner.

det beste du kan gjøre er å snakke åpent om bekymringer ol.en prat løser ofte en masse:-)

Skrevet

Synes det hørtes litt rart ut jeg. jeg er ikke av den mest sjalu typen ,men har jeg grunn til det koker det over, og jeg vet at hvis jeg hadde gått på byen med en kompis hadde typen reagert på det, og det kan jeg igrunn forstå. er du i ett forhold ber du vedkommende hjem til deg eller så går dere fler på byen. ikke bare mannen diun og denne jenta, høres litt suspect ut spør du meg, synes ikke alderen har noe å si men hele settinga blir liksom feil for meg. jeg går ut med venninner og gubben med kompiser, sånn er bare,, jeg ville aldri tolerert det. og hvis gubben ville ut med ei så yngre jente fordi hun var så morsom og etc og at han følte seg som en storebror ville varselklokkene bælja inne inne i hodet mitt ihvertfall

Skrevet

Vel, jeg er 25, og jeg er gift med en på 40.

Alder er jo bare ett tall :) Så lenge de bare er venner så gjør det vel ingenting om de møtes :)

Skrevet

Hmm.. jeg er 19, gravid med en som er 32.. Vi har vært sammen i 9 månder..

Jeg kommer fra bygda og har venner som er alt i mellom 16 og 40. Har ei god venninne på 38.

Han jeg skal ha barn med bor i byen da og ser ut som en 25 åring menne..

Jeg ser ikke noe galt i å være venner når ene er 40 og andre er 25.

Men spørsmålet er jo hvorfor ikke DU kan bli kjent med henne?

Hindrer han DEG i å bli kjent med den unge venninna si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...