Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Fikk konstatert PCOS etter et år prøving, og 10 år uregelmessig/fraværende mens. Fikk henvisning til gynekolog. En fantastisk mann som ga klar beskjed om at vi burde droppe alle tanker om eggløsningstester mm. Det var alt for stressende. Sex annenhver dag, så ville vi ha max sjanse.... Det neste året ble slitsomt med å følge hans råd samtidig som det ble tatt flere litre med blodprøver og pergotimekurer. Blodprøvene var stort sett fine, bortsett fra graviditetstestene. Etter et år ble vi henvist videre til Riksen for IVF, og godt vant som jeg var, sa jeg at det var helt greit med studenter under underøkelsen. Litt morsomt i ettertid å tenke på da overlegen instruerte en ung frøken "og nå kan du kjenne etter om du finner livmortappen, slik du så på videoen i morges...." Ikke fullt så morsomt da vi fikk beskjed om at mine slimhinner nok var alt for magre til å kunne være noe blivende bolig for noen baby. Jeg som egentlig burde hatt eggløsning ved de tider. Ble satt opp på venteliste for røntgen av eggledere. Når henvisningen til Riksen ble sendt valgte jeg å gjøre noe selv. Det ble akupunktur + omlegging til karbohydrat-fattig kost. Om det var dette som gjorde det vites ikke, men 4 dager før røntgen testet vi positive! Egentlig skal man ikke ha ubeskyttet sex de siste ukene før en slik undersøkelse, men vi hadde flaks - sykehuset sendte papirene ut for sent. Gynekologen min var ikke fornøyd med prøvesvarene og kalte inn til en ekstra UL i uke 7. Der var det ikke noe tegn til liv. Ble helt knust. Han antydet at det var en tom eggsekk som hadde festet seg. Uka etter var påske, og han hadde egentlig fullt, men han satte opp en time for oss etter stengetid for sikkerhets skyld. Og onsdag i den stille uke var vi igjen på kontoret. Underlivsundersøkelse nr 10-15 det året. Der banket det et lite hjerte! Med en uhyre sen eggløsning var jeg bare i uke 4 da jeg trodde det var uke 7. Vår jobbing annenhver dag lønte seg. Og om 3 uker begynner eieren av det bankende hjertet på skolen! Hun har rukket å bli storesøster og for et år siden ble PCOS-diagnosen på mor strøket. Så ikke gi opp!
BAcer vil ha flere :) Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Fantastisk!! Takk for at du delte historien din med oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå