Gå til innhold

skal ut og fly..og har nærmest dødsangst....trenger GODE råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og helst ikke typen at det er mye tryggere å fly enn å kjøre bil, den går jeg ikke med på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) huff.. ja det er ikke lett det der. Men det pleier stortsett å gå greit. Det er egentlig ganske få fly som faller ned.

Du må finne noe å være opptatt av. Se en film eller les en bok. Sov hvis du klarer det.

God tur.

Skrevet

takk for det.... har pleid å sove meg gjennom...godt hjulpet av en postafen eller to... Men nå... nå skal jeg fly for første gang med sønnen min på halvannet år..... o skrekk...

Skrevet

Men du.. det kan jo faktisk være litt bra også det.. Da har du virkelig noe som holder deg opptatt! :) Og hvis han sovner så kan jo du forsøke på det samme..

Skrevet

det har du jo igrunn rett i..... hm..aner jeg et lyspunkt??

Skrevet

Et fly kan fly laaaangt og også få landet selv om den ene motoren skulle ryke til h******.....:-)

Jeg har samme dødsangst og lite hjelper for meg også:-( Men det er litt betryggende å vite akkurat det med motoren, at selv om den ene ryker, så går det faktisk ikke strake veien ned.

Skrevet

nei ikke sant...det ENESTE jeg er sikker på er at ned kommer vi uansett..

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Et eller to glass vin hjelper mer enn valium, og er absolutt og anbefale, i følge min meget strighte venninne. Hun drikker ikke noe særlig, men fikk valium av legen for å takle flyturen. Hun hadde aldri hatt flyskrekk før hun var 30, og fikk valium av legen. Nå har hun det forøvrig ikke lengere, det varte noen år.

Skrevet

Si fra til betjeningen. De lar deg snakke med kapteinen og titte litt rundt. Venninnen min gråt seg gjennom en 2 timer lang flytur med meg for noen uker siden. KLM personalet var ubersøte og hjelpsomme mot henne! Dessuten holder nok sønnen din deg så opptatt at du ikke får tid til å være så angstfull. Forøvrig hjelper det å tenke på at alle angst-kurver har en topp og når du når toppen så går det bare nedover igjen. :D Altså ikke med flyet men med angsten. Prøv å sette et nummer på redselen din underveis og kjenn etter om du virkelig er mer redd en du var for 1 minutt siden eller om det er mindre. Da vet du iallefall at du ikke dør av angsten.

Skrevet

Er også ekstremt redd for å fly. Hadde litt hjelp av å lese på en nettside, tror den het fearofflying.com. Ellers er min erfaring at alkohol hjalp til et visst punkt, til jeg tydeligvis ble en slags immun. Prøvde da alopam, det hjalp bedre. Føler virkelig med deg, det er forferdelig å ha flyskrekk.

Skrevet

Jeg tenker hele tiden på pilotene og kabinpersonalet og sier til meg selv at ingen ville hatt denne jobben hvis det var så farlig å fly som jeg inbiller meg. Det hjelper litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...