Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Det første barnet vårt er snart 9 mnd og jeg har lenge hatt fryktelig lyst på en til. Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv. Jeg lengter etter å gå gravid, tror det blir fint for dem å være nær hverandre i alder, jeg er ikke i jobb og tror det kan være et pluss for arbeidsgiver at jeg er ferdig med barn når jeg blir ansatt. Derimot har jeg også grunner for å vente: jeg tror det kan være enklere om den eldste er litt eldre før h*n får søsken, jeg tror det kan bli slitsomt å gå høygravid med et lite barn i huset, det vil bli dyrere enn hvis vi venter litt for med to tette trenger vi tvillingvogn, den eldste har ikke vokst ut av sprinkelseng osv. I tillegg har jeg en annen ting jeg lurer på, jeg fikk en skikkelig ruptur ved denne fødselen, er det noen større fare forbundet med å få to tette enn hvis det er litt mer avstand? Håper noen kan gi meg noen tanker som kan hjelpe meg på vei i forhold til å bestemme meg.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Hei. Eg tror på en måte at det er bra med to tette. Men komme jo heilt ann på ka du føle sjøl. Eg har ei lita på 10 mnd og venter den andre nå i desember:)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Aller først vil jeg si at hvis du velger å få to tette så må du forberede deg på at det blir hektisk! jeg har 15 mnd mellom mine to, og nå er minsten blitt tre mnd og sover natten gjennom. så jeg begynner å fungere som et menneske igjen! syns det var veldig tungt å gå gravid på slutten, eldstemann gikk ikke selv før han var 16 mnd. og mannen min jobber på båt så er mye ute å reiser... dagene blir veldig like, gå ut med ungene, rydde hus, lage middag, skifte bleier kose og leke ikke minst vi koser oss veldig! og de kommer nok til å få mye glede av hverandre men det går i ett hele tiden og jeg revnet en del med førstemann, måtte sy mye.. nå andre gangen var det et par sting, alt gikk mye bedre, og vi reiste hjem samme dag fra sykehuset alt i alt, er det veldig kjekt med to tette, men vær sikker på hva du vil! alt går lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå