Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har, men er lenge siden vi solgte dreamybagen, den var vel en 06 modell tror jeg. Nå har vi en citybag. Det som er saken er når jeg ser på citybagen så føler jeg at den er mye ( i hvertfall litt) større enn det dreamybagen var, sånn bare på øyemål. Fikk også mange kommentarer på liten bag med dreamyen, men ingen har sagt noe om citybagen, tvert i mot synes de den ser romslig ut. Pga noe annet, så fant jeg i hvertfall målene og der var dreamybagen størst/lengst?! Får ikke dette til å stemme jeg, så lurer på om det er en annen type dreamybag? Kanskje en nyere modell? Ikke at dette er noe nøye altså, men irriterer meg at jeg ikke får det til å stemme, hehe... Har jeg sååå feil øyemål da? ;-) Noen med noen erfaringer her?
2(3) Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har ikke hatt citybag; valgte Teutonia Fashion baggen. Disse to har likevel nesten helt like mål. Ble like overrasket som deg den gangen jeg leste målene og hvor lite det skilte disse to baggene mine;altså dreami og fashion. Først og fremst skyldes det nok at dreami'n er mye smalere på 'midten' av baggen. Den svarte fargen innvendig blir også et synsbedrag mot det hvite du har i city'n. (svart forminsker, hvitt forstørrer). Det jeg også fant ut var at det foret i feks dreami (og min fashion) gjør at den ser mye mindre ut, altså det bygger en del. Tar man bort dette ser baggen betydelig større ut og det blir selvsagt mer plass. Jeg tar feks ut dette foret når jeg skal ha vinterpose i. Kalesjen er også ikke fullt så høy på dreami'n, city'n er jo nokså høy. Så design har utrolig mye å si, det er helt sikkert. Byttelånte nettopp en Simo Kombi en ukers tid og merket at barnet ikke hadde noe særlig bedre plass. Målte for gøy da og da viste det seg at min Teutonia Fashion bag var en del cm bredere (husker ikke eksakt) og kun 2-3 cm kortere. Det skulle man ikke tro når man ser disse vognene på siden av hverandre:)
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Dreamybagen min er 75 cm fra hode- til fotende. (Måtte frem med målbåndet. Så småen min på 7 mnd og 70 cm (og gode 10 kg) sover fremdeles godt i den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå