Gjest Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Advarsel: totalt meningsløst innlegg. Men arti læll! Sist onsdag var jeg med mamma og mine to brødre på kino. Mamma, sent ute som alltid, hadde grisekjørt for å rekke fram, og på vei hjem igjen (jeg satt på med henne hjem) åpenbarte det seg en ny ulyd i motoren. Vi stusset litt, og var ute og hørte, men konkluderte med at det bare var noe uvesentlig som hadde løsna og lå og skrangla. Noen km nedfor huset til mamma tok bilen kvelden, og det viste seg at bunnpanna var løsna. Hun leverte den på verksted på mandag og krysset fingrene for en billig utvei- og måtte kaste inn håndkleet etter noen timer og sende gammel'n til vrak... Den motoren stod desverre ikke til å redde. Full krise i heimen, mamma bor en times kjøring fra jobb, har 1,5 mil til nærmeste buss og 5 km bakke til butikken. Et liv uten bil er en umulighet. Heldigvis hadde hun mulighet til å ta firmabilen denne uka pga ferie, men den skal leveres inn på fredag. Så, krisestemning og uro råder i heimen, og jeg tar noen sveip på finn. Og på magisk vis dukker det opp en annonse for en bil som står i nærheten og fyller hennes krav nesten bedre enn den gamle. Hun ringte, selger var AKKURAT kommet hjem fra fjelltur og hadde således ikke mottat flere telefoner, og i beste smi-mens-jernet-er-varmt-ånd tok hun ut kontanter på vei hjem fra jobb, hentet med seg en bilkyndig venn, og dro sporenstraks på besøk til bilselgeren. Der sjekket de grundig over bilen, og hun ringte så for et kvarter siden og ba meg sjekke forsikring. Som sagt så gjort- logget inn på hennes nettbank og forsikret bilen med umiddelbar effekt, og sannelig kan damen kjøre ny bil hjem i kveld! Og det er bare et døgn siden hun vraket den gamle og forsøkte å vri hodet rundt for å finne en løsning for å komme seg på jobb over helga. Effektivitet på sitt beste Jeg liker det når livet plutselig går i oppløsning, for så å ordne seg på nærmest magisk vis igjen så kjapt at man nesten ikke rekker å bli deppa over det som gikk galt.
hysterika Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Så bra at alt ordnet seg så perfekt!! (har dere sjekket at bilen ikke har noen heftelser i Brønnøysundregisteret??)
Monajenten Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Oi det var jammen effektivt:-D Så bra for mammaen din da:-)
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jepp, var første jeg sjekket. Og at det stemte med EU-kontrollen slik selger sa Og den er "svigerfarkjørt", så tilsynelatende i finfin shape (han som var med mamma og kjøpte har godt over middels peiling på bil, så jeg stoler på at han hadde snust opp eventuelle feil som ikke ble opplyst)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå