Gå til innhold

Hjerteslag på 141..gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant hjertelyden med egen doppler idag,14+1..da var hjertelyden på 141..når jeg var 11 uker var den på 160..noen som vet om det tyder på jente eller gutt? Stemmer det at eg kan finne ut hva kjønn det er bare ved hjertelyden eller er det bare en myte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at man ikke kan finne ut hvilket kjønn man får ved å høre på hjerterytmen så tidlig. Så en undersøkelse på dette på en annen side og det var mange det hadde vist feil på så jeg vet ikke om jeg vil kalle det en myte eller.....

Skrevet

Du finner ikke kjønn ut i fra puls, verken tidlig eller sent!

Ei heller om du sjekker pulsen på en voksen mann eller dame!

Du finner ut om fosteret/barnet er i bevegelse eller om det sover. Alt det andre er vås og overtro.

Men det er jo moro hver gang det tilfeldigvis stemmer, derfor får det næring til å bli en "sannhet".

Skrevet

Jeg har hatt hjertelyd på 140-160 på begge mine tidligere svangerskap, da har det vært jenter. Nå ligger den på 148 så tipper det blir jente nr tre : )

Skrevet

Jeg har hatt mellom 140 og 160 på tre barn. To gutter og en jente. Dette er det forsket på, så tror det er på tide å slutte å lure på om det stemmer, altså...

Skrevet

Det har vel blitt sagt at gutter ofte har lavere hjerteslag og jentene høyest, men tror det er en myte som det med mageform. Jeg hadde mye over 150 med jenta mi men hun var også nede på 140. Alt etter aktivitetsnivå rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...