Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Når begynte dere med sportsdelen? Gutten min er 4 mnd, ca 70 cm og veier (for en uke siden) 7600 gr. Han er så utrolig nysgjerrig av seg og når vi er ute å går tur virker der som om han prøver å reise seg opp for å se. Jeg har til nå vippet baggen slik at han kan se mer, men jeg lurer litt på om jeg bare skal bytte til sportsdelen. Den eneste ulempen er at han sover VELDIG godt i baggen og jeg er litt redd for at han ikke sover like godt i sportsdelen. Hva er deres erfaringer?
snartmammapåny Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Er ikke anbefalt med sportsdelen før ved 6mnd. Eller når barnet sitter selv. Jeg har aldri brukt bagen på min, men tenker som så, at en liten baby på 4mnd har nok best av å for det meste ligge flatt. Selv med sittedelen i liggestilling så vil nok babyen få puffet opp føttene sine. Du kan jo bare prøve sportsdelen på og se om det går og om babyen ligger behagelig. På min emmaljunga gikk jeg over til sportsdelen når barnet var 5mnd, det var tidlig, men ryggen der kunne legges flatt, så stort sett så lå han jo fortsatt flatt. Det blir liksom litt annet med bugabooen som er ergonomisk formet. Er nok en grun til at bugaboo anbefaler den fra 6mnd. Et tips er å ha med en pute så du kan støtte opp babyen litt når tingene blir for kjedelig. Slik litt innimellom.
Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2009 Ja, jeg så i bruksanvisningen at de anbefaler sportsdelen når de er 6 mnd.. Men jeg syns så synd på han som strever sånn med å komme seg opp for å se... Har satt sportsdelen på i dag for å prøve og se hvordan både han og jeg liker det:)
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har Bugaboo og begynte med sportsdelen da hun var ca 5 måneder gammel. Da hadde hun kavet i bagen i noen uker allerede. Hun elsket sportsdelen Da fikk hun sett ut og var strålende fornøyd med tingenes tilstand. Brukte kun den midterste stillingen i starten (og liggestilling, selvfølgelig!), og det gikk kjempefint. Hun sov forøvrig også godt i sportsdelen, men det tok et par dager før hun ble vant til å sove i den...
Trollemor75 Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg gikk over til sportsdel når han var litt over 5 mndr gammel. Gutten nektet å bli i bagen når vognen ikke ble trillet i full fart, og ble utålmodig når turen var for lang: han ville heller sitte på fanget eller bli båret i armene slik at han fikk se. Helsesøsteren mente at det var bedre at han satt i sportsdelen (i "liggestilling") med ryggstøtte, enn på fanget uten støtte. Han har aldri sovet mye på tur, men det virker ikke som om han sover dårligere i sportsdel enn i bag. Han virker veldig fornøyd med sportsdelen.
Da HarViTreUnger Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Gikk over ved 5 mnd alder for begge mine - det fungerte fint. Hadde trekket til bagdelen lett tilgjengelig og byttet ved et par aneldninger da jeg viste at det ble en lang dag i vognen. Om jeg var deg ville jeg brukt pute noen uker til og så byttet til sportsdelen. Men du vet sikkert best selv - unger er forskjellige og noen er mer robuste enn andre.
It's all about me Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Byttet over da hun var 5.5 mnd. Hadde den da på andre hakk så hun hvilte fint men så det hun trengte.
*Rutletutt* Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Milla begynte med sporsdelen da hun var nesten 8 mnd - hun hadde da fremdeles god plass i bagen, men ville opp å se;o) Hun sov godt i bagdelen, men ENDA bedre i sportsdelen! Elsker sporsdelen til Bugaboo - den er helt suveren!
eplejente Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Helt enig! Sportsdelen er genial. Jeg elsker bugabooen. Eneste ulempen jeg har hatt er at det er så kronglete å komme til under bagen. Men når sportsdelen blir satt på er den helt perfekt! Min gutt er 4,5 mnd og jeg undersøkte med barnelegen om jeg kunne bytte til sportsdelen. Han sa at dersom poden holder hodet sitt selv, dvs at hodet er stødig når han "sitter" på fanget mitt, så går det visstnok helt greit. Dessuten har jo vogna "liggeposisjon", og den bør man vel bruke mest i begynnelsen. Har ikke byttet enda, for vil gjerne at mannen min skal "montere" så det ikke blir noe feil (hehe...), så venter til helgen da han har mer tid. Gleder meg så innmari til å bytte, virker som om poden er SÅ klar for det. En annen ting er at dersom bugaboo anbefaler fra 6 mnd alder, så må man vel regne med at de har helgardert seg angående det. Så dersom barnet ditt er godt fysisk utviklet så ville jeg tro at det går an litt før.
Betty♥prinsen og nurket på vei Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2009 Tusen takk for mange fine svar! Nå har jeg vært på en bitteliten trilletur til Ikea og det var rett og slett magisk å se hvordan han likte å se seg rundt og følge med på alt! Byttet på å ha den i liggende stilling og i halvveis sittende. Det så ut som om han strålte av glede:) MEN.. så kom vi hjem og han skulle sove.. Det var ikke snakk om at han skulle legge seg til rette i vognen slik han pleier på terrassen. Det endte (etter 45 min) med at jeg byttet tilbake til baggen:( Så inntil videre får jeg vel bare bruke baggen og heller prøve den av og til for å se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå