Gå til innhold

hva hadde dere gjort i denne situasjonen...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er da saken at jeg har en datter på 8 mnder, og er utrolig nok nå gravid med nr 2. (jeg går på cerazette, pluss at vi har brukt kondom)

så det var jo langt i fra planlagt kan du si :)

Meen, over til "problemet"....

Jeg får ikke foreldrepenger nå, fordi jeg hadde kun jobbet 5 av de siste 10 mndene før jeg fikk nr 1. Har klart å tatt noen få kveldsvakter på et pizzeria når sambo har vært hjemme, får å få det til å gå rundt. Men får ikke noe fast, det hadde jeg jo virkelig kunne trengt nå fram mot neste "permisjon". Har vært på noen intervjuer, men har ikke fått noen av jobbene. Nå begynner det å haste, visst jeg skal rekke å kunne jobbe 6 av de siste 10 mndene..Herregud, hva i all verden skal vi gjøre om jeg ikke klarer å opparbeide meg foreldrepenger denne gangen heller? Vil nok si vi er i "deep-shit" når det gjelder økonomien..

Det er KUN min egen feil, for all del..men det jeg lurer på, hvordan hadde DU løst dette problemet om du hadde vært meg?? (abort, er ikke aktuelt)

Håper noen av dere gidder å svare/komme med noen fantastisk gode ideer.. det hadde jeg satt enormt stor pris på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo finne deg en utdanning på resttorget nå og bli student. Da får du fødselstipend fra Lånekassen.

Faren kan jo også ta hele permisjonen (med unntak av 6 uker etter fødsel) mens du jobber ETTER fødselen, da har dere 2 inntekter.

Skrevet

Jeg er i grunn der du er nå, men har bare ett barn. Jeg ble gravid i slutten av studiene, og rakk ikke opparbeide meg permisjonspenger. Jeg meldte meg opp til et nytt studie som jeg ikke tok - men fikk penger fra lånekassa i 42 uker. De 42 ukene er over nå, og jeg skal gå hjemme i enda ett år, og skal da bare leve på barnetrygd og kontantstøtte - huhei! Mannen jobber, og vi bor forholdsvis billig + at vi er vant til studentbudsjett, så regner med at det går bra :)

Skrevet

Jo, har tenkt på det med utdanning. MEN jeg har funnet ut at jeg mangler ett fag, så jeg har da ikke studiekompetanse. (har jobbet i sportsbutikk etter vgs, så har egentlig ikke tenkt på det)

Idioten meg.

Er det noe jeg kan studere uten s.kompetanse?

Faren kan ikke ta permisjonen (tror jeg iallefall, men skal undersøke,-han holder på å bygge opp eget firma)

HI

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på muligheten med at kontantstøtten får vi jo når jenta vår er året, ikke sant? (13 mnder eller noe sånt?)

Kunne det vært en ide og være dagmamma? eller hva syns dere? :)

HI

Skrevet

Blir/blitt 25 i år eller eldre?

Skrevet

blir 25 i 2010..

HI

Skrevet

Du kan ha rett på støtte fra Lånekassen til å ta opp det faget fra videregående.

http://lanekassen.no/templates/Page____5503.aspx

-videregående opplæring for voksne som har rett til slik utdanning etter opplæringsloven § 4A-3

Dvs at du kan ta opp det faget nå i høst mens du prøver å finne en jobb. Det beste er jo at du får deg en jobb. Men da skulle du ha studiekompetanse til jul og da kan du melde deg som enkeltemnestudent til våren 2010. Det er vel det semesteret du føder, og da er du jo fulltidsstudent og får fullt foreldrestipend i 44 uker. Men da må du har rett på støtte fra Lånekassen i 6 mnd før fødsel, og da MÅ det jo være helt sikkert at du faller under det punktet jeg nevnte tidligere.

Skrevet

dytter litt her jeg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...