flypapir Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Ser at flere gir skalker til sine små og lurer på om jeg skal la mini her gnage på en også. Eneste jeg er skeptisk til er om han får av en større bit og setter den i halsen?! Er ikke dette litt skummelt? Eller er det jeg som ser farer der de ikke finnes.....? Min lille tass er forøvrig 6mnd gammel og foreløpig tannløs...
2SmåTroll Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Da gnagte tulla mi masse på skalker når ho var 6 mnd. Godt for gommene når tennene var på vei.
flypapir Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Men er det ikke lett for dem å gnage av en stor bit som de kan sette i halsen?! Uff, føler meg litt småhysterisk som stiller slike spørsmål, men har ikke noe erfaring med det..
2SmåTroll Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Har egentlig ikke tenkt på det. Har ikke hatt noe problemer med det. Eneste ho har satt i halsen her er en eple bit, og da begynte ho og hoste så at ho kasta opp. Men tror nok brødskalker går helt fint. Er jo litt harde, så det er jo ikke de helt store bitene de klarer og tygge av.
flypapir Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2009 Hmmm...er skeptisk, men skal prøve Virker jo veldig godt for dem å kunne gnage slik på en skalk.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Mine har fått skalker fra 5-6mnd, aldri vært noe problem:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 ja du kan gi han en skalk ) ikke umulig at han hoster litt eller setter litt i halsen, de må venne seg til det og lære seg å spise det liksom. men jeg har aldri opplevd at mine setter en stor bit i halsen så ille at de ikke hoster den opp selv. og jeg er alltid i nærheten når de spiser den. de trenger ikke tenner, de bløter den opp i munnen, og trykker den opp mot ganen,
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Adrian spiser litt skalker han og. Men jeg passer godt på at han ikke har for mye i munnen,for denne gutten her er som ett lite hamster,han lagrer mat i sidene på munnen Iallefall når han får skiver! He he
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Jeg gir skalk til baby på 6 mnd. Men jeg følger med om store biter løsner, og plukker dem bort. Da synes jeg det var mye skumlere da babyen skulle få suge/slikke litt på ei drue, og dyret ble så ivrig at det sugde drua langt inn i munnen så det sa popp. Ikke ville hun åpne munnen heller, når hun først hadde fått tak i stasen. Jeg kjente adrenalinet pumpe, helt til drua var ute. Babyfeeder er kanskje ikke så ille? Jeg skal heretter alltid dele druene i biter.
flypapir Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2009 Jeg ga ham en brødbit på størrelse med 1/4 ert idag og han fikk den i vranga og kastet opp litt. Men kanskje bedre med en skalk som bløtes opp ja..
flypapir Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2009 I slike tilfeller er babyfeederen gull ja:) Min lille tass er også helt utrolig rask, og alt stappes inn i munnen i rasende fart. Må følge godt med på hva han foretar seg, så er nok derfor jeg er litt skeptisk til disse skorpene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå