Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har en blogg om babyen min til venner og slekninger som ikke ser ham så ofte. Legger ikke ut navn, stedsnavn osv, kun bilder og litt tekst. Da vi var på besøk hos noen slektninger for noen dager siden så så jeg at de hadde printet ut flere av bildene jeg hadde lagt ut på bloggen og hengt opp på veggen. ...og jeg kjenner at jeg reagerer litt på det. Hadde satt pris på om de spurte først! Er det jeg som overreagerer kanskje? Bør jge regne med det? Eller var det litt frekt? Og jeg er jo klar over "risikoen" ved å blogge, og at bilder kan bli misbrukt,. Lurer litt på å slenge en "copyright" over bildene heretter, men føler kanskje det blir litt dumt...
prekæs Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Jeg mener det er slikt du må regne med. Du kan jo slette bloggen din da:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Hvem som helst kan jo printe ut bildene av barnet ditt, når du legger de på nettet. uansett så ner det da bare hyggelig om famile printer ut bilder? tenk heller på alle de som har printet ut bilder og missbruker dem??
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Er dette et tulleinnlegg????? Du har lagt ut bilder internett FOR at slektninger osv. som ikke ser babyen så ofte skal få se...selvfølgelig vil de ta utskrift. Hallo? Spørre om lov? Er det ikke slektninger og familie du snakker om? Alt som legges ut på nettet er "fritt vilt", du har i tillegg lagt ut bilder for å glede familie og slektninger osv....så får de liksom ikke lov å ta utskrift? Du må være en vanskelig person. Dette MÅÅ være et tulleinnlegg...
Kongeørna Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Tror ikke du skal regne med å kunne oppdra verken familie eller resten av verden på dette området. Moralen er: Ikke legg ut andre bilder enn de du kan tåle at dukker opp hvorsomhelst.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Nei, ikke tulleinnlegg. Ja, jeg er en vanskelig person!
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Må bare kommentere innlegget til 20:10, alt som legges ut på nettet er selvsagt ikke fritt vilt. Og til HI: Ja, jeg mener du må regne med dette når du legger ut bilder i bloggen din. Hvis du ikke ønsker det kan du som du sier slenge en coppyright over bildene, da er de kanskje ikke så attraktive å ha på veggen. Men lurte på en ting, hvorfor er det et problem at de kopierer og henger på veggen egentlig? Er ikke det bare hyggelig da?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 (takk for et ordentlig svar, småsporvinj) Ja, jeg vet vel egentlig at jeg må regne med det, og jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg reagerer på det. For ja, jeg tror faktisk jeg ER litt vanskelig, som hun over her sier Det bunner kanskje litt på at jeg vil ha kontroll på babyen min, og hvilke bilder som henger hos hvem, osv. (nå skal det sies at disse slekningene også tok seg den frihet og sende ut julekort med bilde av babyen til venenr og slekninger, noe jeg hadde gledet meg veldig veldig til å gjøre selv - for aller første gang, men der kom de meg i forkjøpet) Føler at de kanskje tar seg litt for mye til rette. Vil gjerne at de skal ha bilder av baby, men da bilder som de har tatt selv, eller som vi har gitt i gave. Ja, jeg ser at dette er litt sært, men da er jeg vel litt sær. Og jeg kan jo bare slutte å blogge, om dette virkelig hadde plaget meg. Ville i grunn bare høre andres synspunkter
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Tenk heller på de som faktisk sitter å "tukkler med seg selv" til bilder av babyen din du..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 hvordan slenger man på copyright på bilder?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 haha, ja, de er det sikkert en hel haug av. Jo fler babyblogger, jo flere tuklere. You've got me there!
petite fleur Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Jeg hadde bare blitt glad hvis noen av mine venner eller familie printet ut bilder fra familiebloggen vår, det er jo for deres skyld jeg har bloggen. Og jeg legger selvfølgelig ut bare de beste bildene, he he :-) Men at de har brukt bildene til å sende ut julekort, DET er drøyt! Det er ikke deres privilegium å gjøre det, da hadde jeg blitt ganske sjokka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå