Gå til innhold

er kjempelat.. .

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er altså verdens lateste person...

det svømmer over i rot her, og jeg orker rett og slett ingenting... tror jeg rett og slett er kjempegiddalaus... jeg jobber i klesbutikk (bare meg der), og der kan jeg stå i 5 timer før jeg faktisk gidder å gjøre noe..

er det vanlig å være så lat?

jeg VIL være den perfekte husmor med ryddig og rent hjem, og en flott anssatt og alt dette der...

men hvorfor er jeg så lat? og hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre?

det er ikke mangel på søvn, for jeg sover 8-9-10 timer per natt... og nei, jeg drikker ikke kaffe, og jeg klarer heller ikke smaken :(

er forresten bare 20 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må lage deg rutiner. små mål som du MÅ gjennonføre hver eneste dag. man blir jo umotivert av rot også

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det hun over skrev pluss en red bull eller to om dagen.. et lite spark bak hadde nok ikke skadet heller.

Skrevet

Dette kunne jeg skrevet selv, hvis jeg hadde turt å innrømme det :(

Skrevet

ta deg sammen jente! det er jo bare å bestemme seg for å gjøre ting annerledes! og gjøre det!! HERREGUD!

Skrevet

jeg var slik før jeg fikk barn. Syntes det var et ORK å gjøre husarbeid, måtte virkelig ta tak i meg selv for å ta oppvaska, men etter at sønnen min kom til, har det blitt en vane å vaske/rydde. Vil ikke ha besøk mens det ser forferdelig ut, og jeg går hjemme i perm, så jeg har tid og mulighet til å ha det fint rundt meg;) Det som var den største vekkeren min var igrunn det at jeg skjønte at jeg selv trivdes svært dårlig i rot, og at rotet tok fra meg all lyst. Det var så vanskelig å se for meg leligheta pen og fin når det var rot rundt meg. Og derfor gadd jeg ikke, så ikke vitsen. Men når jeg begynte å ha rutiner for feks, oppvask hver morgen og kveld (pluss etter middag) rydde gulvet når babyen var ferdig med å leke, ta med meg alt jeg tok ut av et rom tilbake igjen så fort jeg var ferdig og støvsuge og vaske gulv når det trengtes, så ble jeg mye bedre til sinns og det var lettere å holde det ryddig:)

Det beste er å våkne til ryddig hjem, da holder man det lettere ryddig iløpet av dagaen:) Våkner man til rot legger man seg til rot også;)

Skrevet

Jeg er også veldig lat hjemme. jeg er sånn skippertak-kjerring, så det er ryddig max 2 ganger i mnd. Hater at jeg er så lat, og det at mannen min er enda latere gjør det enda vanskeligere for meg å klare å holde det i orden her hjemme.

Men på jobb er det noe helt annet, der er jeg supereffektiv og alltid travelt opptatt med ett eller annet....Lurer på hvorfor det er sånn? Jeg måtte jo rydde rommet, vaske badet og gjøre andre plikter hjemme, så det er jo ikke sånn at jeg er vant til å bli plukka opp etter. Hm.

Vi er flere, i alle fall :-)

Skrevet

Sånn er jeg også!:-)

Skrevet

Høres litt ut som meg, det der;)

Nå har haugen med klær som skulle vært lagt sammen, vokst seg godt inn på midterste puta i 3-seter'n, og over ryggen på sofaen........

Jeg SKULLE ha gjort både ditt og datt her, men det er noe jeg SKULLE ha gjort. Jeg har ikke gjort det, bare tenker det....

Så får jeg av og til en sånn ånd over meg, og da blir det bra, noe som varer i max 2 dager......

Klarer rett og slett ikke holde det slik jeg skulle ønske. Skal vel sies at jeg egentlig ikke er lat, men har store problemer med pliktarbeid VS lystbetont arbeid. Er på vei inn i utredning for ADHD.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...