Gå til innhold

Tips til gave til premature tvillinger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til hva vi kan kjøpe til tvillinger født i ca uke 30?

Jeg vurderer "prematurt" tøy, siden de har masse "vanlige" klær allerede, men tar gjerne imot lure tips.

Tror dere str 44 er riktig, eller bør jeg gå inn for enda mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde glatt kjøpt ullundertøy. HM har faktisk hatt en del prematurt ull, men spørs om det er sesong for det enda. Ellers er et jo Ullrik, Nøstebarn etc.

Kommer gjerne litt an på hvor premature de er ang. størrelsen.

Skrevet

Ullklær! Gjerne særlig bodyer, både i str 44 og 50. De blir kalde i bomull og må ha så mange lag for å holde varmen.

Skrevet

men så må man heller ikke glemme at de vokser utrolig fort den første tiden.. Vi fikk noe prematurtøy til minsten (født uke 34) og etter 2 uker var det for smått.. Er jo morosmt å se på i ettertid, men synd det varte så kort tid..

Skrevet

Jeg har fått premature tvillinger selv, og premature klær (ull anbefalte de på barneklinikken og det var svært få som ikke brukte det) blir ofte kjøpt av foreldrene selv. Hadde heller kjøpt større størrelser. Det er godt at noen tenker på at desse små blir store også.

Skrevet

Ull bør kanskje ha bomull innerst siden premature har sart hud....

Forøvrig ligger de vel i kuvøse og da bruker de jo ikke klær....

Skrevet

Jeg har kjøpt noen gode, myke saueskinns sokker/tøfler. Litt lenge siden nå, vet ikke helt hvor jeg kjøpte de, men de ble iallefall tatt veldig godt imot og brukt mye. Ofte har de så kalde, små føtter. Kjøpte sånn med knyting og da satt de på. Kjøpte de nok i en babybutikk, men kanskje husfliden e.l har? Iallefall er ull rett på huden fint for så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...