Tøysetipp Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Nå er jeg litt Elling, men om man da har eggløsning så lønner det seg å ha sex ofte den dagen? Ja?!
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Holder stort sett med en gang, men skader nok ikke med mange ganger ;-)
Tøysetipp Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2009 Man vet jo ikke at man har eggløsning før. I hvert fall ikke jeg som har så unormal syklus. Dagene etter også. Så man kan bli gravid da og?
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har alltid hatt regelmessig syklus, så jeg visste det, Hadde i tillegg endel tegn på at ting var i gang (stikk i egglederen og spesiell utflod :-P)
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Ved el-tester vet man om det litt før siden de begynner å slå ut ca 2 døgn før el. Du kan bli gravid før el, sæden kan holde seg og befrukte deg i opp til 4-5 døgn, men når egget først løsner er det kun befruktningsdyktig i ca 1 døgn, så etter sliter du mer med.
Gjest -<<- Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Ikke nødvendigvis. De fleste menn har sperm som behøver litt tid på å lade seg opp igjen til optimal kvalitet, og det er dermed lurt å ikke ha sex for ofte om man forsøker å bli gravid. Anbefalingene varierer fra å vente ett døgn til å vente to døgn mellom hver gang. Fersk sæd kan være holdbart i opptil rundt en uke, skjønt det vanligste er 2-3 døgn. Frysevarer har kortere holdbarhet. Egget kan befruktes fra det slipper og i ca et døgn fremover.
Tøysetipp Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar ! Er det da anbefalt å ha sex/bli inseminert en-to ganger per dag da?
Gjest -<<- Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Som sagt, sædkvaliteten synker ved hyppig bruk - så om du skal det bør du pøke på ulike menn. =) Ikkeno´ stort poeng med inseminasjon to ganger på en dag, men for noen kan det være en fordel med en inseminasjon to dager på rad (siden det varierer litt når egget slipper etter en positiv el-test/el-sprøyte). [og la meg slenge med disclaimeren siden du ikke utbroderer storyen: privat sæddonasjon er skummelt, skummelt, skummelt].
Tøysetipp Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2009 Da er jeg litt klokere. Takk for oppklaringen ! Nei nei og atter nei. Det er ikke storyen og kommer ikke på tale. Det er en bekjent/venn og homofil 'far'.
Tøysetipp Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2009 Førstemann til mølla da vennen;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå