Gå til innhold

dere med bekkentrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere hjemme? sitter dere hele tida, eller prøver dere å få gjort litt husarbeid? her hoper det seg så vanvittig opp, og i dag har jeg en mann med migrene. Han holder ellers på å pusse opp uthuset vårt, men gjør så godt han kan her inne også. Jeg syns det er vanskelig å "vite" hva jeg kan gjøre (vondt i rompa, nedover låret), vondt er det uansett, liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er mannen min den flinkeste av oss i huset, mens jeg ivaretar ute og dyra.

Nå er jeg så plaget av bekkenet, at vi har måttet gjøre om på dette. Vi bygger på, og det er lite av det jeg klarer nå.

Derfor har jeg i denne perioden ansvaret for vedlikehold og rengjøringen inne.

Det værste jeg kan gjøre med mitt bekken er å bli uvirksom. Det er ingenting av husarbeidet jeg ikke klarer (bortsett fra tunge løft), men jeg bruker mer tid enn vanlig.

Mitt råd er at du bruker tid på det som kjennes vondt. Alt går, hvis du tar tiden til hjelp! Det er ingen fordel å slutte å gjøre ting.

Skrevet

takk for svar, for jeg har tenkt som så at ved å bare sette seg ned blir jeg både lat og sur av å se på rot!

Skrevet

Prøv Kiropraktor og viktig med hard seng.. Har vært skikkelig plaget over lengre tid.. kunne ikke gå til tider. Og har en jente på 2 år som krever sitt. Så har ikke vært lett. Men Nå merker jeg omtrent ikke noe og er i uke 35. Har gått noen behandlinger hos kiropraktor og kjøpt ny hard madrass :)

Lykke til!!

Skrevet

jeg er sterkt plaget av bekkenet, går med krykker og har store gangvansker. går til fysio/osteopat.. han kan rett og slett ikke hjelpe meg før jeg har født, det er ganske betent med andre ord, og jeg har veldig vondt..

men, jeg gjør jo det jeg kan hjemme for det. også har jeg to barn fra før, så det er fysisk umulig å sitte uvirksom i sofaen rett og slett.

jeg tror det er ganske viktig å holde fast på det man får til, og unngå å bli helt uvirksom. tror ikke det er sunt for selvfølelsen rett og slett:) men man har jo alle forskjellig grenser for smerte og hva man orker, så man må jo først og fremst ta hensyn til sine egne grenser og ikke pushe kroppen for langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...