Gå til innhold

ny avdeling - vanlig med innkjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 2,5 år skal "opp" en avdeling i barnehagen når han starter i august. Han har ikke plass før 17.august (skolestart), men da begynner både jeg og far å jobbe, så han må være fra 8-15 denne dagen. Har ikke hørt noe fra barnehagen om ev. innkjøring. Tror de tenker at han ikke trenger det siden han har gått i samme barnehage ett år allerede og det er en forholdsvis liten barnehage så han "kjenner" jo egentlig alle som jobber der. Men han har hatt 2måneder ferie nå, og jeg (det er ikke sikkert HAN egentlig trenger det...) føler for en mykere start. Er det teit av meg å gå på "besøk" i barnehagen når de er ute og leker uken før? Jeg skal jo selvfølgelig spørre de som jobber der når jeg kommer, og være med han selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er rart når dere allerede har plass at ikke han har plass hele august hvis han har hatt 2mnd sommerferie...

I barnehagen sønnen min går i har de barna som skal flytte over på stor avdeling brukt mye av våren på å bli kjent med både barna og de voksne på den nye av deling og ikke minst de nye lokalene, er du sikker på at de ikke har gjort det samme i sønnen din sin barnehage?

Når det gjelder å besøke barnehagen, så kan jeg ikke tenke meg det er noe stort problem, men de holder jo på med tilvenning på de nye barna, så det kan hende de ikke vil ha noen ekstra barn og voksne der. Jeg ville ringt barnehagen før dere drar dit sånn at det er lettere for barnehagen å si nei hvis de ikke ønsker ekstra barn og voksne der. Da slipper sønnen din å bli skuffet også hvis dere må gå igjen nesten med en gang.

Skrevet

Sønnen min følger skolens ferieordning - det er et tilbud de har i "vår" barnehage.

Vet at han ikke har vært sammen med de på neste avdeling ja. Men den ligger jo vegg i vegg og vi må gå gjennom der, så han er jo egentlig kjent med lokalene. Han "kjenner" som sagt også de voksne der fordi de gjerne er litt blandet fra morgenene av, men vår gutt har alltid foretrukket å være inne på "sin" avdeling selv om døren står åpen..

Vi er nesten naboer til barnehagen så vi går forbi uansett... Men tenker jo om det kanskje er frekt å bare komme fordi de føler de ikke kan si nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...