Bromelia Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 jeg titter inn ifra barn i magen, og spør dere som har litt erfaring. Jeg revna noe med førstemann(grad 2). Hun er nå 3 år. Venter nå andremann. Revna dere mer eller mindre med nr 2 eller var det sånn ca det samme med begge to?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Både jeg og venninnen min revnet en del med førstemann, men ingenting med andre )
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Mest med førstemann, men det var to veldig forskjellige fødsler.
*Lissi* Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Revnet mye med nummer 1. Sydde 2 pyntesting med nummer 2 og 3 ingenting med nummer 4:-)
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Revnet grad 3 med førstemann, var visst veldig kompliserte greier, en kirurg måptte til slutt inn og sy siste 2-3 stingene etter jeg først var blitt sydd i over en time av JM først og så fødselslege. Revnet også litt med nr 2 og 3, men ikke på langt nær så mye, bare en 8-10 sting eller så med dem.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Jeg revnet grad 3 med første, han var tatt med sugekopp. Og andre mann revnet jeg også grad 3, der måtte jordmoren ta inn hele sin hånd å dra han ut. Han satt fast med skuldrene.
Tøvsjura Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Revnet bittelitt med 1.mann, fikk 3-4 sting, revnet ingenting med 2.mann
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Helt likt med begge to (grad 2, dyp), revnet i arret etter første. Men nå var det bare 17 mnd mellom fødslene mine. Men, tida etter fødselen var MYE lettere med andremann. Der det var mye blod og smerte i sting o.l. , var det nesten ingenting av noe med andre :-)
camilla^ Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Hadde totalruptur med første, og ble sydd for mye igjen. Legen og jeg håpet at jeg skulle revne litt slik at de fikk "reparert" meg skikkelig da. Men det trengtes kun noen få pyntesting utvendig, som ikke hadde trengt til å bli sydd sånn egentlig.
MrsMilla Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 totalruptur på første, men kun et kosmetisk sting med andremann. Andremann var større enn første.
Sassy. Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Revnet en god del (tror d kaltes sphinxter ruptur ett eller annet....), fra ende til annen med nr 1. Hadde kun et lite pyntesting med nr 2. Går som oftest bedre med andremann. Du kan jo ta det opp med jordmor når du skal føde, det gjorde jeg, og da mykgjorde hun mellomkjøttet før selve barnet skulle ut, pluss at hun holdt igjen hodet noe når det skulle ut slik at det fikk utvide seg ytterligere (den der finske metoden)
Monajenten Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Jeg revnet "overalt" med førstemann, men hadde kun et par pyntesting med andremann:-) Lykke til! :-)
321 Skrevet 29. juli 2009 #14 Skrevet 29. juli 2009 Dere som har hatt ulike total rupturer: Ser at dre har født vaginalt etter denne hendelsen. Jeg fikk total ruptur og fått beskjed om at jeg ikke kan føde vaginalt igjen fordi de ikke får sydd det ordentlig igjen dersom det skulle skje ved neste fødsel. Men ville jo aller helst slippe keisersnitt hvis jeg blir gravid igjen. Har dere målt bekken ol. eller har dere bare "håpet" at det skulle gå bra ved neste fødsler? Noen flere som har fått beskjed om at man ikke kan føde vaginalt etter ruptur??
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 29. juli 2009 #15 Skrevet 29. juli 2009 Da kommer kjerringa mot strømmen.... Jeg revnet lite med nr 1, men masse med nr 2, kan være at jeg fødte på veldig kort tid med nr 2...
Fire småtroll Skrevet 29. juli 2009 #17 Skrevet 29. juli 2009 Jeg revnet mye med nummer en, i flere retninger, værst fremover hvor jeg revnet til urinveisåpningen og måtte syes i lange baner.. Revnet ikke i det hele tatt med nummer to enda han var over en halvkilo større.
Ranveig R Skrevet 29. juli 2009 #18 Skrevet 29. juli 2009 Det blir vel ofte mindre revning med nr 2 sidan det allerede er nokon som har "bana veg". Revna ein del med første (igansgsett styrtfødsel), blei sydd i over 2t. Ikkje alvorlege rifter, men mange - type lappeteppe. Dei sydde, tok opp igjen, sydde på nytt, tok opp igjen, osv. Måtte to legar til for å sy. Med lilleøster (spontan styrtfødsel i vatn) var det berre bittelitt å sy, det var unngagjort på 10 min (jm sydde). Lillesøster var bittelitt større enn storebror.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #19 Skrevet 30. juli 2009 Revnet lite med begge to. Dvs. kun noen få sting, ikke noe å snakke om. Men husker jordmora sa at jeg var veldig tøyelig da jeg fikk andre.
Gjest Skrevet 30. juli 2009 #20 Skrevet 30. juli 2009 Nr 1, kun et par pyntesting Nr 2, over en kilo større og 2 cm større i hodet, revnet ingenting Nr 3, større enn både nr. 1 og 2, samt det største hodet, revnet ingenting.
LegallyBlond Skrevet 30. juli 2009 #21 Skrevet 30. juli 2009 Revnet masse med førstemann (grad 3), men sydde kun noen få sting med nr. 2. Kjente ikke noe til stingene heller, både satt og gikk på do uten problemer bare noen timer etter fødsel. Om du er veldig redd så gjør jordmor oppmerksom på at du revnet mye med første og er redd for at det skal skje igjen, så gjør hun nok alt hun kan for å unngå det =)
LegallyBlond Skrevet 30. juli 2009 #22 Skrevet 30. juli 2009 lilleollebolle: Man revner gjerne på ulike måter, kan det være at du fikk en type ruptur som gjør at du ikke bør føde vaginalt igjen? Eller at grunnen til at du revnet gjør at det er stor sjanse for å tro at det skjer igjen? Jeg fikk ikke totalruptur, men var ikke langt unna og ingen som snakket om at jeg ikke skulle føde vaginalt igjen. Både jordmor og lege var veldig enige om at det sikkert kom til å gå veldig bra andre gangen, og det stemte jo =) Du kan jo eventuelt snakke med en annen fødselslege eller jordmor for å få en vurdering til om du blir gravid på ny.
hurra1234 Skrevet 30. juli 2009 #23 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har fått beskjed om å ikke føde vaginalt igjen. Men det er litt annerledes med meg, for jeg går rundt med en innvendig grad 3 ruptur som de av en eller annen grunn overså. Så når jeg omsider får sydd det sammen kan jeg ikke føde mer. Greit for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå