Gå til innhold

Anglesound-har dere alle det?Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..slik at man selv kan koble på et apparat for å høre hjertelyden??

Lurer litt,har aldri vurdert det,men er fryktelig nysgjerrig likevel..

Kjøper man det på nett??

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er doppler til å høre hjertelyd med. Er ikke store greiene (min angelsound er like stor som en discman, hvis noen husker de....) og så hører du hjertelyden i hodetelefoner. Koster bare fire- fem små hundrelapper, så jeg angrer ikke!

Skulle jeg kjøpt på nytt hadde jeg bestilt den på fosterlyd.no med display som viser antall slag per min. Jeg prøver å telle, men det er ikke lett gitt :-)

Skrevet

Jeg er overlykkelig for min. Jeg er overnervøs av meg i fht graviditet og det hjelper utrolig godt å høre hjertelyden når angsten setter inn.

Skrevet

min er forøvrig ikke større enn en vanlig ipod.

Skrevet

Har ikke, har ikke savnet, kunne ikke falt meg inn å kjøpe en.

Liker å vente til sparkene kommer, og nyter det. Har aldri falt meg inn at baby'n ikke har det bra (selv om jeg har hatt en ma for snart ett år siden).

Dette er antagelig individuelle behov. Siden den finnes, er det jo fritt fram å få tak i.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Ser for meg at jeg hadde fått forferdelig angst dersom jeg ikke fant hjertelyden.

Og så har jeg hørt at det ikke er bra for babyen å høre etter før ca uke tolv, men det er vel ikke så aktuelt for oss her inne:)

Skrevet

hei hei..

Jeg har angelsound og har brukt den et par ganger. Mange blir skremt hvis de ikke finner hjertlyd, men man må bruke god tid og lete ordentlig overalt på magen. På displayet kommer det opp et hjertet og antall hjerteslag så da vet du at du har truffet det lille hjertet eller er i nærheten..

Jeg skal selge min nemlig. Derfor jeg skriver til deg :)

ta kontakt med meg hvis du er intressert eller hvis det er noe du lurer på.

klem fra Ida

Skrevet

Dersom du er nervøs av deg anbefaler jeg det ikke. Det har gått både en og to og tre dager innimellom uten at jeg har funnet noe, og da er det viktig å slappe av allikevel. Så jeg syns det blir feilå bruke den for å sjekke at hjerte banker hver dag, for hva da hvis det er stille en dag? Da kan man ikke løpe til jordmor, eller løpe til føden fordi man er bekymret. Jeg syns det er koselig her jeg ligger på sofaen min :-)

Skrevet

har ikke kjøpt det.. Koser meg med spark og hører hjertelyd på kontroll :)

Skrevet

Jeg har også en slik. Bruker den langt fra hver dag, men synes det er koselig en gang inimellom, for å liksom virkelig skjønne at det er noe der inne (vi var prøvere lenge, og litt vanskelig å forstå at det endelig har skjedd). Her har ikke samboeren min mulighet til å være med på kontroll heller, så var vel mest for at han også skal få ta del i dette at jeg gikk til anskaffelse av den. Han smiler fra øre til øre når vi hører hjertelyden! :)

Skrevet

Jeg slipper å løpe til jordmor, jeg, nettopp fordi jeg har den. Jeg vurderte om jeg skulle ta en privat ul, men kom fram til at det koster utrolig mye når det eneste jeg er interessert i er om det er liv. (koster mer enn babysounden, faktisk.) Vil ikke vite en hel masse annet. Dessuten er en sånn UL bare beroligende en liten stund. Og jeg bruker ikke babysounden hver dag, men bare det å vite at den er der hjelper masse!

Så om du synes det er feil å bruke den for det er din sak. Jeg synes det er mye mer tåpelig å bruke den fordi det er så koselig... Det er jo medisinsk utstyr, og jeg bruker den for å unngå å belaste helsevesenet og egen psyke mer enn nødvendig. Hvorfor i all verden skulle ikke det være anbefalt?

Dessuten vet jeg jo at jeg ikke nødvendigvis finner den hver gang, da prøver jeg igjen litt senere. Mye bedre enn å leve i uvisshet frem til UL i uke 19-20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...