Gå til innhold

Farskapstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har to barn fra tidligere, med samme mor. De var sammen da eldste ble født, men nummer to ble unnfanget etter at de var gått fra hverandre (det var mye frem og tilbake i det forholdet).

Da mannen min fikk vite at eksen var gravid med nummer to, var han veldig i tvil om barnet var hans. De hadde vært sammen rundt det tidspunktet unnfangelsen må ha skjedd, men like før hadde eksen vært på ferie med en annen mann. Uansett lot han seg overbevise av eksen om det var hans barn og skrev under på farskapspapirene.

I ettertid har han imidlertid vært veldig usikker på om det yngste barnet egentlig er hans, h*n ligner overhodet ikke på han. Men h*n er veldig lik sin mor, så det er vanskelig å bedømme. Vi klarer heller ikke å se noen likhet med den andre mannen, som evt. er potensiell far.

Barnet er nå fem år og er en del av vår familie på lik linje med største barnet (begge er hos oss på samvær).

Hva tenker dere om å ta en farskapstest? Hva gjør vi dersom det viser seg at mannen min ikke er far til barnet? Vi kan jo ikke bare kutte alle bånd... Men på den andre side så har både barnet og mannen min krav på å vite sannheten...

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon men vil anbefale å gjøre noe med det nå og senere.

Etter jeg fylte 20 fikk jeg fler og flere hint av min bestemor om at de hadde sine tvil når det gjaldt meg. De syntes ikke jeg lignet på deres familie. Dette var innmari sårende, fra før ville ikke min bio far ha noe med meg og gjøre, traff de andre i den familien men ikke han. Var vi i samme rom så snakket han ikke til meg, da han senere fikk en datter som jeg nå og da besøkte så han ikke på meg mens jeg var der. Stakkars søsteren min, skjønte ingenting.

Til slutt tok vi dnatest som da viste det min mor og hennes familie visste, jeg var hans datter.(de synes jeg ligner mest på min far).

Når sant skal sies så har min biofar 4 unger med 4 forskjellige, så da han beskyldte min mor for å rote rundt i ungdommen(hun fikk meg da hun var 17) så ble det litt sånn akkurat ja.....

Få testen gjort nå, hvis det er noe dere tenker på, en slik tvil nager veldig og tar mye energi. Prøv å få gjort dette uten at barnet vet det.

Lykke til!

Skrevet

Hei HI :)

Det virker som dere har tenkt en del på dette, så hvorfor ikke bare ta en test og få et sikkert svar? Ofte er det uvissheten som er det verste..

Dere kan bestille DNA-tester på www.gena.no, se evt www.farskap.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...