Sjokolade76 Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Tror dere det holder med en vår/høstdress i vinter i Bergen, hvis jeg kjøper den fleecedressen som kan knappes på Reima dressen? Mini blir 18 mnd, i desember, så det er jo grenser for hvor aktiv, og jeg vil jo ikke at han skal fryse. Han kommer til å gå med ull under dressen, ullbody og stilongs, også tenkte jeg en hel dress av ull utenpå det igjen før Reima. Jeg tenkte at en vår/høst dress kan han bruke lenger - men jeg kjøper ikke er Reimatec hvis han må ha to dresser. Da kjøper jeg heller en Reima til vinteren, og en Reflex dress til i høst.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Vi har kun brukt vinterdresser, aldri vår/høstdresser. Er det under 7-8 grader (evt mer om sur vind) så bruker vi vinterdressen, er det over bruker vi regntøy. Stort sett blir dressen brukt fra slutten av september til litt ut i mai hos oss. Regulerer bare mengden med klær under. Har ikke helt forstått når man trenger vår/høstdress jeg ;-)
Mrs. Bouquet Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Vi bruker vårdressen i stedet for regntøy fordi jeg syns det virker bedre å ha på, blir ikke så tett. Regntøy bruker vi sjelden, helst når vi bare vil bruke buksa fordi det er varmt, men skl leke der det er vått. Går da med genser og regulerer litt med å ta av og på jakke over. Tror nok det holder med fleecedress og vårdress så lenge det bare ligger rundt 0 grader. Jeg liker å ha vinterdress også, ser for meg det blir mer krøll med fleecedresen som skal kneppes inni, at vi vrenger armer og bein ut av ytterdressen når den skal av.
Aliena Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Bor også på vestlandet, og tenkte å kjøpe høstdress fra reima, med ulldress som kan kneppes i. Blir jo samme konsept som trolldressen. Tror det blir varmt nok. Likte heller ikke vinterdressen til reima så godt, men høstdressene ser bra ut.
Sjokolade76 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2009 Har de ulldress som kan kneppes i ? For vinterdressene er det jo fleecefor, og det eneste jeg har funnet som kan kneppes på høstdressene er fleecedresser. Men om de har ull, så går jeg glatt for det!
Aliena Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Ja, det finnes visst i ull også. Har ikke sett det i butikkene enda, men det kommer vel til høsten:-)
Babyønske �� Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Vinterdressen til Reima har ikke fleecefor. Den har et lag "vatt" og et innerfor. Innerforet er ganske glatt slik at den er lett å få på. Hvis du har tenkt å ha 2 lag ull, så trenger du strengt tatt ikke en fleecedress også. Hvertfall ikke på de mildeste dagene. Reima har hele ulldresser men om disse nå er beregnet å ha inni vår/høstdressene er jeg ikke sikker på. Det beste å kle på hver for seg, og ytterdressen for seg selv til slutt. En dress med "løst" for kan det være vanskelig å få på, fordi foret lett vrir og klumper seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå