Gå til innhold

Celleprøve og slimproppen


Gjest Pølsevev!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06

Hei,

 

I går var jeg hos legen for å ta en cyt.prøve, ettersom min forrige viste celleforandringer. Den ble tatt i desember, rett før jeg ble gravid.

Etter prøver i går blødde jeg litt, men det gjorde jeg når jeg ikke var gravid også, så det var ingen big deal. Men i dag når jeg gikk på do, så kom det ut en litt blodig slimklum. Så lurer litt på om kanskje gårsdagens prøve gjorde slik at slimproppen gikk? Jeg vet veldig lite om denne slimproppen, men ble litt bekymret for at fødselen da snart skal starte. Har tross alt litt over 50 dager igjen til termin.

 

Noen som har erfaring med cyt.prøve når dere er gravide? Eventuelt for de av dere som har fått barn før, når gikk slimproppen hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei....

 

Slimproppen kan gå dager og uker før fødsel...men av det jeg har lest så står det at om utfloden er blodblandet, så betyr det at livmorhalsen kan være på veg til å åpne seg.Å blør du kraftig - som i mensstruasjon el mer - kan det komme fra morkaken og bør kontakte sykehuset.

 

I en annen bok som hun JM her inne har vært med å skrevet står det:

 

Et tegn på at fødsel nærmer seg, kan være at slimproppen går. Slimproppne er en geleaktig klump osm sitter i livmorhalsen. I hele sv.skapet har den sittet der og beskytter barnet i livmoren. Slimproppen kan gå opptil flere dager før fødsel og forteller bare at livmoren forbreder seg. Iblandt kan slimproppen gå uten at du merker det. Det hender at den har spor av blodstriper i seg, og den behøver aldelses ikke se ut som en propp.

 

Så etter som jeg forstår....så kan den gå både dager og tillomed uker før det skjer noe som helst.

Når det gjelder Cyt.prøve så har jeg dessverre ikke peiling.Men kan du ikke ringe JM el sykehuset å høre også da,så er du sikker..:-)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...