..asor.. Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 HAr egentlig ikke vært bekymra for dette men har blitt litt forkjøla. Startet søndag kveld med litt vond hals det gikk over og har nå kun litt snue. Ikke noe nedsatt allmenntilstand, feber eller verk i kroppen. Mannen mener jeg bør ta kontakt med lege, men jeg føler ingen bekymring. Er i uke 38. Trodde symptomene var mer kraftige men nå har jeg lest at de ikke trenger å være det. Hva mener dere?. Bør jeg ringe legen?
Snow78 Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Har du nylig vært i utlandet eller vært i kontakt med andre som har utviklet svineinfluensa? Hvis nei, er det nok ikke stor sannsynlighet for at du har blitt smittet. Følgende oversikt på symptomer finner du på FHI.no: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,5002:1:0:0:::0:0 Sykdom og symptomer Spm: Hvilke symptomer får mennesker som er smittet av influensa A(H1N1)? Svar: Symptomer ved influensa A(H1N1) hos mennesker ligner på symptomer som oppstår ved vanlig influensa - som feber, hoste, vond hals, kroppsverk, hodepine, frysninger og tretthet. En del av pasientene har rapportert diaré og oppkast. Sykdomstegnene starter gjerne brått, med feber og allmennsymptomer som første tegn. Fra Mexico meldes det om symptomer som likner alvorlig lungebetennelse. I likhet med sesonginfluensa kan influensa A(H1N1) forverre en underliggende kronisk sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå