Gå til innhold

Det aller dummeste jeg ser:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er når foreldre gir drops og sjokolade til spedbarn på flyet for å prøve å trøste eller holde de stille.

Hjelpes meg!

Og da skjer det samme hver gang. Babyen blir bare mer og mer urolig, så klart!.

Til dere som gir de bitte små sjokolade og annet unyttig, svar meg på dette:

HVA ER VITSEN?

Ikke kom å skriv at "hvorfor ikke, det er vel ikke så farlig".....gi meg en god grunn som kan oppveie hvor totalt meningsløst det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ta med leker? En flytur er krevende for et barn, så hvorfor ikke ta med noe som barnet er relatert til? Sier ikke at barn ikke skal få noe godt noen gang. For en liten drops er også spennende, men da blir det jo mer mas..

Skrevet

hm..kanskje ingen som har et godt svar på dette?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv eller sett folk gjøre det, eller tenkt over at folk kanskje gjør det, så vet ikke helt hva jeg skal svare.. :)

Skrevet

Det er vel prøvd ut og testet opp til flere ganger; BARN BLIR IKKE MER AKTIVE AV SUKKER!!!!

Så dere ikke programmet "mat og myter" eller noe sånt eller?

Man lurte foreldre til å tro at barna var på sukkerfritt selskap..Og ungene var så snille og rolige etterpå..Foreldre håper VIRKELIG at flere valgt å ha sukkerfrie selskap fremover...Ungene fortalte hve de hadde lekt og gjort og veldig "med" og konsentret..Men fakta var at de hadde fåt bare brus, godterier, kaker, snakcks, is....FLere hadde spist opptil 10 ganger sitt daglige sukkerbehov på kort tid....Men aktivitetene var lagt opp til at voksne leste for de, de danset sammen, tegnet,- litt slik "roligere" og ikke misnt "Kontrollerte" ting..

Så skulle barna på sukker selskap,- og foreldrene, etter henting, uffet seg og klagde på at slik ble ungene ALLTID etter å ha vært i selskap..Helt gira av alt sukkeret, og ikke mulig og prate med, ukonsentrert osv osv..Og DA hadde de faktisk hatt et sukkerFRITT selskap foor de..Med vann til drikk, sunne bakervarer og grønnsaker..Barna spiste godt,- så stod ikke på det,.- men aktivitetne,- det var musikk,- men ikke organisert dansing,- hoppelsott og lekestativ var satt opp og det kom klovner og underholdt de...Giret oppungene med ballonger, trylling osv osv..

Det var ikke SUKKERET som gjorde ungene aktive og ukonsentrert, det var aktivitetne som ble utført med de..... SÅ det programmet sa at foreldre som syntes ungene ble mer aktive/hyper av sukker, kanskje burde se på sin egen oppførsel når de tillot barna godteri..Var man stressa selv, og "forventet" at barna ble mer aktive,- så kunne det "smitte over".....Eller var de selv kjempegira fordi DE også ENDELIG skulle tillate seg det forbudt,- og gira seg opp av "glede";-som igjen smitta over på ungene.....

Nei, unge har ikke bra av sukker,- men HYPER blir de ikke av det....Det er en myte som snarest bør legges død..Hvis ike ksulle mange gitt ungene litt MER sukker, for å få fart åp de, vekk fra TV og ut i skog og mark...

Skrevet

En amatør-tv-test i hele verden og vi skal ha klokketro på den?

Hva med millioner av egne erfaringer til folk flest?

Skrevet

....fremdeles ingen som kan svare på: "hva er vitsen"?

Skrevet

Nå var det ingen "amatørtest",- men profesjonelle som har forsket på mat og virkning på kroppen over lenger tid!!

Mulig du selv er så gira når du gir ungene brus/sukekr at du hyper opp de selv, kanskje?? Hos oss er godteri normalt og ufarlig..Vi spiser ikke HVER dag,- heller ikke ukentlig,- men når det passer seg..Hverdag eller helg,- er ikke så farlig..Bare det ikke blir regelmessig...Og vet du hva,- ungen BLIR ikke hypre, de kaster seg ikke over godteskåla, og om de har lyst til å gjøre annet så "hamstrer" de ikke med seg..Og skulle det være tomt når de er ferdig med "det andre";- vel, ingen krise..De får da tilgang til godterie en annen gang..Og vi er mange søsken, på både min manns side og min side osm har samme "fremgangsmåte" til godt,- og ingen av oss har barn som blir hyper av sukker gitt..... Ingen som kaster seg over godeteri når det blir satt frem heller,- så jeg vet ikke jeg.....Mulig de "amatørene" ikke var så dumme alikevel....

Spedbarn gir jeg ikke godt/drops til på flyet..Spedbarn er for meg før de kan å sitte selv, baby..Frem til 8-9 måneder kansekj..JEg lar ungene FÅ SMAKE i den alderen,-men blir aldri GITT de for at de skal distraheres, kose seg med det..Litt eldre unger, fra året av eller litt mer,- kan jeg gi godteri fordi det da blir en distraskjon for de,- suging på drops gjør at man kan forhindre at ørene smeller for,- noe som kan være smertefullt. Sliter med det selv, og jeg tar tyggis..Men de minste svelger bare ned tyggisen, og det er jeg ikke så begeistra for..Et drops varer lenger,- såfemt ikke ungene er av den typen at de tygger de istykker med en gagn..Uansett hjelper det mot trykket i ørene, men flere drops må til da...

SÅ har du tenkt på at ungene kanskje IKKE er sultne og ikke vil ha mat,- men for å forhindre at ørene smeller for så prøver de å gi de noe som får tygging/sutting/svelging igang, fo rå forhindre gjensmelling/åpne opp..Ikke sikkert de tar smukka om ting først har begynt å tette seg, da kan litt søtsaker sette fart på den saken.. Og problemet er løst.....Men kjære vene, barna dør kanskje av godte, så er vel bedre at de skriker over ørevondt da,- som foresten kan vare i dagesvis..

Nå har jeg selv ungått det problem ved at jeg ikke har satt med i slik posisjon at jeg må ut og fly med barna da..Tog er greit det og:o)

Skrevet

Dette har jeg gjort to ganger (altså hatt litt søtt på smokken for å roe ned) og det hjalp! -Så derfor vil jeg anta..?

Skrevet

Dette med sukker og hyperaktivitet, er som en annen her sier - en myte.

Sånn er det bare.

Dette ser jeg her, og jeg har en med ADHD. Koffein(Cola) og vanilin er de tingene jeg ser skaper hyperaktivitet. Ikke sukker alene.

Vitsen med å gjøre dette som du HI spør om, er jo for at ungene skal sitte i ro. En begynner ikke gå gi det når de sitter i ro, det er jo først når de allerede girer seg opp at en gir dette. Og da sitter de hvertfall mens de får det. Men de er jo allerede utålmodige og giret, så det hjelper ikke så lenge av gangen. Dette er vel grunnen til at du knytter sukker og aktivitet sammen - du oppfatter at de blir aktive av sukkeret, fordi det er det du tror. Men egentlig er de giret allerede før de får dette.

Skrevet

Mulig det at de ikke blir mer gira av det.

Men jeg vet om sååå mange flyvertinner som blir så oppgitt av at barn skal ha sjokolade på fly....hvorfor akkurat sjokolade og godterier.

De kliner jo sjoko,godterier,tyggis og alt det der overalt det ser jo ikke ut....:-).Hyperaktiv av sukker el ikke...ser ikke poenget med å gi de så mye godterier,det har jo ikke godt av det heller.

Det kommer på klærne til de som jobber på flyet,i setet,setetrekkene blir helt vannvittig grisete av det.

Det finnes da mye annet å gi enn sånt klin.Hva med å heller aktivisere de med noe annet...leker osv,mye bedre da.

Skrevet

16:54

Det jeg ser er at de er "lett" urolig ifra før og så får de sukkertøy og blir stående og hoppe på fanget resten av turen.

Barn reagerer ulikt på sukker, enkelte tåler det bedre enn andre.

Poenget er at det skaper avhengighet og er usunt!!!!!!

Så fremdeles, HVA ER VITSEN!!!

Skrevet

Så lurt da, så etterhvert så forventer babyen søtt når den gråter.....smart!

Skrevet

Hvorfor ga de min lille sukkervann på sykehuset før de skulle stikke henne i benet? Jeg fikk beskjed av de at det var beroligene. Så når man ikke har sukkervann for hånden, skjønner jeg at slitne frustrerte foreldre prøver noe annet. Hva skader det å prøve. Er nok ikke sånn at de gjør det hver gang de er urolige. Tror ikke spedbarnet husker det til neste gang og begynner å skrike for å få mer for å si det sånn..

Skrevet

Forskjel på 4 dager gammelt spedbarn som får sukkervann èn gang og de som "forer" barna med sjokolade fra de er 3 mnd. Og alt mellom der synes jeg er sykt unødvendig.

Det er en grunn til at i enkelte kommuner så har 100 % av 5 årigene hull i tennene.

Skrevet

"Barn av innvandrere har dårligst tenner. Undersøkelsen viste at hele 87 prosent av 5-åringer med ikke-vestlig mor har hull i tennene, mens tannhelsen hos 5-åringer med norsk mor også er alarmerende dårlig. 48 prosent av barna hadde hull i tennene. "

"Leonita Bajramaj har 11 hull i tennene. Hun har reparert seks og fem står igjen. Her sammen med mamma på tannklinikken. Foto: NRKEn gjennomsnitts 3-åring med fremmedkulturell bakgrunn har seks tenner med hull i, mens et vestlig barn i denne alderen har gjennomsnittlig tre tenner med hull. "

Skrevet

Men hvorfor gir de sukker til et 4 dager gammelt lite nurk om hun bare blir urolig av det??

Og hvordan kan dere av en flytur si at de forer barna skjokolade i grunn?

Må dere ikke være så pripne nå da.. Og husk at alt som ikke er lov hjemme blir fort mye mer spennende enn om man har et normalt forhold til det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...