Lillespire_jan08 Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 skal til jordmor for første gang i morgen på svangerskapskontroll. var på min første svangerskapskontroll hos legen og da følte jeg ble dyttet ut av kontoret, rakk ikke å spørre om noe. fylte ut skjema og tok prøver og rett ut igjen.. pleier det å være det samme hos jordmor?
respektatauten Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 nei, det er ikke slik hos jordmor! hun har bedre tid, og prating er like viktig som kontrollen av deg og barnet. jeg koser meg hos jordmor og gler meg til hver gang:p er heldig og har en veldig koselig jordmor jeg da:) føler hun vet hva hun snakker om, og at legen bare ville bli fort ferdig og ikke visste så mye om svangerskap og graviditet.. (hadde turnus på 1.kontroll, og jordmor alle gangene etter det) ta kontaktmed jordmor du, de kommer du ikke til å angre på
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Jeg går annenhvert. Men jeg har ei særdeles flink lege som alltid tar seg god tid. Jordmor kan masse mer og graviditet og fødsel enn leger. Men legen kan mer om hele kroppen og andre sykdommer. Så jeg trives godt med å veksle :-)
prins 07, prins 10 Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg gikk til lege første svangerskap og går til jordmor nå. Ser at jeg skulle vært hos jordmor første gangen også, så hadde jeg sluppet unna en del bekymringer og problemer under og etter fødsel. Dette kan jordmødrene! De er eksperter på et felt, nettopp svangerskap og fødsel. Og de har tid til deg, noe som jeg ser på som det viktigste.
Lillespire_jan08 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2009 da gleder jeg meg til i morgen:) snakket med jordmor på telefonen hun virket veldig hyggelig. hva sjekker hun på kontrollen utenom urinprøve og blodprøve?
icls Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Blodtrykk,protin i urin,kan hende hun tar en blodprøve ang et eller annet,pleier iallefall å gjøre det med meg...men husker ikke hva det er.Sjekker alltid vekt. JM kan du spørre alt om , hun jeg har er veldig koselig,behagelig...har jobbet på sykehuset før men driver nå bare som JM.De har virkelig tid til deg,du har masse å glede deg til der...litt roligere,behagligere stemning.Lykke til
Gumman :-) Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er også kjempefornøyd med jordmor!!! Som førstegangs trodde jeg jeg ville gå til legen min, men hun anbefalte oppfølging av jordmor, da det var hun som satt på spesialkompetansen. Og hun er fabelaktig. Hun er kunnskapsrik, tar seg god tid og tar meg på alvor. Jeg kommer til å gå til jordmor hele veien om jeg ikke får spesielle problemer som gjør at jeg bør til legen.
Lillespire_jan08 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2009 gikk ut i fra jordmor med et stor smil om munnen, og mye mer opplyst og lettet enn før;) fikk høre hjertebanket på den lille<3 og målte magen, ogfikk en ordentlig snakk, det var godt. hun hadde virkelig tid!!! skal dit igjen om en mnd. gleder meg allerede. men før ul 10.august<3 her i tr.heim trenger man ikke å søke om fødeplass.herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå