mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 He he , sikkert noen som har lystgass på Voss:-) Aner ikke jeg, har aldri født i de traktene, begynner du å klargjøre for fødsel?
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Ja det har de, 100% sikker. De har det til og med på ventestuene......som igrunn er vanlige barselrom. Super fødeplass, anbefaler den ekstra turen på det sterkeste. Andrejenta mi kom på Voss og blir det en nummer 3 blir det Voss en gang til.
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Trenger du epidural har de en nyere måte for denne. Du er ikke lenket til et stativ, men får slangen tapet rund på brystet hvor det blir fylt på doser med sprøyte når du selv ber om mer. Helt supert det også.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Har ca 1,5 bok igjen jeg skulle lest først, men sånn ellers er jeg helt klar nå ja ;-) Alt praktisk er på plass og jeg er begynt å bli mentalt klar også nå, men fortsatt 11 dager til temrin da, så blir nok enda noen dager før det skjer noe. Er pussig avslappet denne gangen. Med de andre har jeg styrt med rømmegrøt, kanel, sterk mat, masse sex osv for å få igang en fødsel så fort som mulig og nærmest hoppet til av spenning hver gang magen har strammet seg, men nå er jeg bare helt og totalt avslappet. Føler jeg går rundt i en behagelig og rolig døs og bare tar alt som det kommer. Ganske deilig egentlig, hehe... Vi har omtrent likelang vei til Voss som Haukeland, men det mest praktiske er Haukeland da, skjønt, har de lystgass på Voss, så... Vel, da må det vurderes i hvertfall ;-)
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Da hadde jeg ikke vært i tvil, jeg kjører forbi Haukeland jeg for å komme til Voss.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Blir ikke ekstratur for oss, like lang vei til begge steder. Begynner seriøst å vurdere det nå siden nesten alle i familien er bortreist likevel. Eneste jeg er usikker på er at jeg har hørt de ikke har lege der som undersøker de nyfødte, stemmer det? Er jo greit å få en sjekk før en reiser hjem liksom...
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Joda de har leger som tar seg av de nyfødte på Voss også, men de har ikke barnelege. Det er en lege til stede på føden eller i nærheten hele tiden som kan det som skal kunnes og litt til, så det er ikek noe å bekymre seg for ) Jeg fikk jo til og med lege som vakt i døra under pressingen fordi jeg ville stikke av, ha ha ha.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Hehe... Ja, er ikke greit når de vondeste riene kommer ;-) Vet ikke helt hvilken vei vi skal dra jeg nå. Begge stedene har sine fordeler og ulemper, og jeg kan absolutt risikere å føde på veien også siden vi har lang reisevei og jeg har realtivt raske fødsler. Roen, mulig familierom og litt avlasting tiltrekker meg ved Voss (og evt lystgass om vi rekker fram), mens kompetansen, næreten til familie (der barna må være) og at det blir enklere med mye annet tiltrekker ved KK. Er veldig i tvil rett og slett...
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Kompetansen er ikke mye forskjell på Voss. Jeg følte meg iallfall helt trygg hele tiden. Ble igangsatt så viste jo at ting kunne skje. Det at de har mere tid, alle er roligere og at det er stooooor mulighet for rom alene stiller høyt hos meg. Og skulle det være skikkelig krise er Haukeland bare en kort helikoptertur unna.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Det som får meg til å vurdere KK er i hovedsak to ting. Ene er større sjangse for å få JM med i møtende ambulanse dersom fødselen går veldig fort når vi kjører den veien. Andre er at de som skal passe barna bor i Bergen, så det blir et hel*** kav for mannen skulle pendle mellom hjemme, Voss og Bergen og langt og reise for de som evt vil besøke oss som våres besteforeldre, foreldre osv. De to tingene er tungtveiende argumenter for meg, ellers hadde jeg ikke vært i tvil. Hadde vi ikke hatt barn fra før og/eller familie her vi bor hadde jeg helelr ikke vært i tvil, men nå vet vi bare ikke helt... Blir nok en spontan avgjørelse når riene setter inn tror jeg, hehe...
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Kan ikke de som skal passe barne komme hjem til dere da? Enten hente de der eller være der med dem. Det hadde vi til eldstemann da vi dro til Voss.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #14 Skrevet 29. juli 2009 De vil ikke være her, men de skal hente dem her (en venninne passer i mellomtiden). Evt bare minste om fødselen er over innen neste uke på denne tiden (de to eldste reiser bort i morgen for en liten uke) og da er jeg ikke sikker på om de henter de som kan da. Er veldig motvillig til å kjøre den grusomt lange veien på 1,5 time ut til oss *sukk* Så han må antagelig selv hente da og levere i Bergen for å å evt kjøre videre til Voss.
It's all about me Skrevet 29. juli 2009 #15 Skrevet 29. juli 2009 Huff, ja skjønner at det blir et ekstra lite ork da. Dumt, for Voss er en så super fødeavdeling, beste erklame er at de fikk meg gjennom en fødslen, og jeg er ikke enkel å ha med å gjøre i den situasjonen.......derav dørvakt under pressingen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå