Gå til innhold

Når barnet ditt skal sove i vogna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har de over seg?

Guttungen begynner snart i barnehage og skal jo sove en dupp i vogna si der iløpet av dagen. Hjemme legger jeg bare et pledd over han når han skal sove i vogna. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det blir dunpose på oss da. Først den tynne så den tjukke.

Dyne per i dag.

Skrevet

Hva slags dunpose da? Vet du ca pris på dette?

Skrevet

I dag var her ca 14 grader og regn då lille (21 mnd) sov i vogna. Ho hadde på seg vanleg innetøy, jakke, teppe og fotposen til vogna.

Utover hausten viss ho framleis sover på dagtid då, bytter vi tilbake til saueskinnsposen vi brukte i vinter. Kjøpte den hos Reflex for 700kr (åpningstilbud for ny butikk, kosta ordinært 1300). Og så får ho eventuelt eit tynt ullteppe inni viss det blir kaldt i vinter.

Skrevet

Takk for svar!

Da trenger jeg vel ikke føle meg dum når jeg leverer sønnen min i fra meg i barnehagen med teppe til vogna:) Når det blir kaldere (bor på østlandet) kan jeg ta fram saueskinnsposen igjen.

Skrevet

Nei, du treng ikkje føle deg dum :o)

Då eg jobba i bhg hadde vi to ungar som sov på dagtid. Den eine hadde voksipose, den andre hadde teppe. Det barnet som "berre" hadde teppe på, hadde ekstra ullgenser og bukse på seg då vi la h*n. Begge ungane var varme og gode då dei våkna. Så vidt eg huskar hadde barnet teppe heile vinteren. Hadde h*n blitt kald hadde vi gitt beskjed til foreldra om å ta med dyne eller pose til vogna.

Skrevet

Så fint å få svar fra ei som faktisk har jobbet i barnehage:) Da regner jeg med at barnehagepersonellet sier fra om jeg gjør noe "galt" :)

Skrevet

Det vil eg tru ja. Synest mange virkar veldig opptatt av at ALT må vere heilt på stell til barnehagestart så ikkje dei tilsette skal reagere på noko. Trur ikkje så mange tenker på at bhgpersonalet har mykje erfaring med dressar, vintersko og vognposar og gladelig deler av erfaringa viss foreldra spør. Flott kilde til info synest eg.

Eg kjem sjølv til å spørre dei tilsette om kva som fungerar og ikkje fungerar, når eldste skal begynne i bhg om tre veker :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...