Gå til innhold

Når man vil ha flere barn og mannen ikke vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da?

Noen som har noen råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanskelig. Da må man snakke om det, være sikker på at mannen forstår hvor høyt du ønsker det og prøve å finne ut hvorfor han vegrer seg. og så venter man...

Lett å gi, men vanskelig å gjøre. Vi hadde "blitt enige om" at vi ønsket å få fire barn. Men så fant vi ut at kroppen min ikke liker å være gravid. Jeg fikk hyperemis med begge de to første, og vær så og si sengeliggende i 6 mndr. I tillegg slet vi med å bli gravide første gang, og jeg ble skikkelig deppa av det. Derfor ble prøvetiden og graviditetene en tøff tid, og etter to barn syns han vi hadde fått nok. Det hadde jeg også for en stund, jeg skjønte ikke at han mente for alltid.

Jeg snakket med ham om det (pass på at det ikke blir mas). Sa at jeg syns to blir alt for lite, men jeg kan godta tre, og at jeg gjerne ville oppleve alt enn siste gang, og være klar over at nå var det siste positive test, siste ultralyd, siste spark i magen, siste fødsel osv.

Og så ventet jeg....

Nevnte det en skjelden gang innimellom, og ett år etter at jeg var klar var han også det. Mye av hans vegring var det psykiske tøffe med å bli gravid. Så jeg sa "ok, skal vi prøve én mnd, vi har sex fordi vi vil, og jeg nevner ikke eggløsning eller baby med et ord. Går det gå går det, hvis ikke utsetter vi det en stund."

Da syns han det var helt greit, og for første gang i mitt liv ble jeg gravid i første pp!

Jeg ville aldri lurt / presset mannen min til dette (selv om man kan ha skikkelig lyst!). Man skal leve sammen etter dette også, og jeg vil han skal ønske seg de barna vi får. Hvis ikke tror jeg det kan bli brukt mye fremover. ("Du får bytte bleie, det er jo din baby" eller "Det var du som absolutt skulle ha en til, så da kan jammen meg du ta han alle nettene. Jeg har ikke ønsket meg noe baby...")

Ble langt dette!

Men altså, jeg skjønner deg kjempegodt, men gi ham tid.

Skrevet

Ja, det var det da...Har to barn, en ikke planlagt og en delvis planlagt...:o$

Men altså, vil ikke lure eller presse han...Vil ikke ha det på samvittighet min...

I mellomtiden så skal jeg ta en liten utdannelse (barsel og barnepleier) på halvannet år...Så håper å tankene på noe annet en baby til...

Jeg ville først ha bare to, men kroppen min har ikke sagt stopp og jeg føler meg rett og slett ikke ferdig...Kan godt tenke meg en til to stk til...

Tusen takk for råd...

Skrevet

Vi var alltid enige om å få to. Men da de to var 4 og 6, kjente jeg lysten på flere barn bli plagsom. Dette var helt uinteressant for mannen min, så vi diskuterte det aldri på alvor.

Det ble ikke nevnt på mange år, før jeg nærmet meg 40 med stormskritt. Jeg ga han sterilisering til jul. DA ble han veldig sikker på at han vill ha en til. Timen for sterilisering ble avbestilt....

...og som du ser av nicket...

Skrevet

Hehe, såpass...:oD

Gratulerer så mye med spiren i magen...:o)

Joa, jeg forhaster meg ikke, venter litt til, er ikke det...Men jeg følte jeg fikk litt dårlig tid når han sa han aldri skulle ha flere barn...

Godt å høre at jeg ikke er alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...