Gå til innhold

NY RUNDE MED SVIGERSVINET

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde herlig ferie utenlands,helt uproblematisk - bortsett fra at det tikket

inn noen klissemeldinger fra "MAMSEN" da............................................

Min mann klarte å sende en hyggelig melding til henne vet du,og da var det gjort! Da tar hun hele hånden. Hun la ut om hvordan hun ville ha det med barnebarna og at dette var hennes jenter,og masse kos og kliss

og hun som har vist NULL,skal bare ha og ha av oss. Hun nekter å høre på oss og er veldig uforutsigbar.

Så kommer vi hjem,jada ringer hun fl ganger og presser på sønnen at vi skal møtes.

Så sender jeg mld om en dato.Hun svarer at kanskje,men skal svare en

annen dag.Dagen kommer og hun svarer ikke,så vi finner på noe annet som vi fikk billetter til.

Da sender hun mld om at hun og gubben hennes skal dra og besøke barna hjemme med barnevakten! Hun elsker å ta seg friheter,men jeg svarte at det ikke går. Det vet jeg barnevakten ikke ønsker også.

Hun sender kopi av alle meldingene til HENNES SØNN som hun så pent markerer det og eksempler på overtale til å la henne ha barna alene når hun ønsker det. Hun kan faktisk minne om Cruella :)

Hun er ingen omsorgsperson,jeg tør bare ikke!

Eietrangen hennes er skummel,hun ønsker bare å dirigere oss til hennes behov.

"Hun skrev blant annet: DU KAN JO SPØRRE DE ANDRE FORELDRENE OM DE IKKE TILLATER Å LA BARNA VÆRE ALENE MED FARMOR ELLER FARFAR........................................................

OJJ,den var dyp,så mange som har trøbbel med nettopp svigerfamilien,som bare må kutte kontakten!

Hennes eksempler er latterlige,men hun er jo desperat til å ha dem helt for seg selv.

Og det beste av alt , jeg og mannen min svarte ikke på de siste krampaktige meldingene. Vi har nå diskutert med henne angående dette i 6 år. Gidder ikke svare henne mer! Og da ble det stilt.

Bortsett fra at hun skriver til mannen min at hun syns han virker så mutt og kort i tlf da....Her må det degges og dikkes,ellers blir hun nervøs og spør om det kan være noe galt!!??! Og han som snakker helt vanlig til henne, men hun vil helst ha en litt sånn kosestemme fra han. Og han må beklage seg osv...

Hjelper det å flytte litt langt unna? Siden vi ser etter nytt hus likevel...

Jeg har begynt å grue meg til alt mulig igjen,jeg begrenser meg selv pga henne,er så redd for hva hun kan finne på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å kjære vene.

Kjenner meg litt igjen i denne historien. Skulle tro man engang kunne klare å få bukt med svigersvin, men de er visst som løvetannen :)

Vi sliter med alle besteforeldrene her da. Den ene mer uansvarlig enn den andre. Alkiser hele gjengen.

Måtte vært fint å ha noen forledre/svigerforeldre som var stødige og til å stole på!

Tror ikke det hjelper å flytte langt unna jeg. Tenk bare på alle laaaaange besøkene som kommer da. Da må svigermoren din bo hos dere når hun kommer på besøk, og man vet aldri når man blir kvitt :)

Skrevet

Huff skjønner at du blir irrtert og fortvillet.

Men hva med å få mann din, hennes sønn, til å snakke med ho!

Å nei jeg lar ikke alltid barna mine være alene med svigers eller med mine foreldre. Liker aller best å ha mine barn hjemme hos meg selv.

Har desverre ikke noen gode råd. Bortsett fra at man må si i fra. Hun vil nok bli sur og sint, men slik er det, man må bare si i fra, på en ordentlig måte men slik at de forstår!

Skrevet

Til kristoffer&Harald

Det er flott å lese at noen er så ærlige og skriver:Liker aller best å ha mine barn hjemme hos meg selv.

Jeg tror mange føler d slik, men i hverdagen så stresser en rundt for å rekke å besøke alle besteforeldre, tanter og onkler, samtidig som en skal finne roen sammen som en familie. Her har svigerforeldrene mine bestemt seg for at når poden blir litt eldre skal de ta ham med på utenlandstur: 1) Jeg lar ikke sønnen min reise alene ut i verden. D var ikke derfor jeg fikk barn for å sende dem bort i ferier. 2) Han er bare 6 mnd, så vent nå noen år før dere i hele tatt nevner slikt tullsnakk.

Skrevet

Det er så drøyt å foreslå å ta med andres barn utenlands,

bare det å si at dem skal det........Jeg får frysninger.

Hinsides frekt,dem forstår ikke hvor stort ansvar det er engang,bare det er grunn god nok til å nekte det,bortsett fra at du trenger ingen grunn eller

forklaringer, bare si NEI hver gang dem spør.Frem til han er 18 ihvertfall.

Jeg har nå kjøpt meg en bok som gir råd om hvordan takle dette,da

min svigers har sterke personlighetsforrstyrrelser.

Boken heter : Ut av psykopatens grep-hvordan komme fri fra helsefarlige

mennesker.

Skrevet

Hei,

kjekt å ha deg her inne. Godt å få ut umenneskelige situasjoner.

Selv har jeg erkjent at svigermor begynte å mobbe meg etter at vårt først barn ble født. Det er blitt viktig med grenser, men også å lære seg å kjenne igjen de følelsene hun trykker på i meg. Nå har jeg lært meg mønsteret og det viktigste ikke vise henne reaksjonen. Det er det som trigger henne. Å få meg ut av kontroll og fremstå som en tulling.

Om du har det litt på samme måte er dette noen fine linker:

http://www.mobbing.no/

http://www.freedomainradio.com/

Men den viktigste jobben var å innse at svigermor ikke er glad i meg, selv om hun sier det. Og kvitte meg totalt med all den dårlige samvittigheten. Om hun sier noe tull, bare ler jeg. Hun har ikke makt over oss. Men det er viktig å ha kontakt. Håper mannen din sammarbeider godt. Husker ikke alt om deg, kun at jeg synes du er en reflektert person. Stå på!

Skrevet

Jepp, til og med jeg som har et ok forhold til svigermor vet at hun ikke er glad i meg. Hun er gald i mannen og barnet mitt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hey , så bra du synes det:) Jeg har nok blitt klok av skade....

Mange mennesker i livet mitt som sier nettopp det,at jeg er reflektert,så

det er en fordel i denne krigen med svigersvinet.

Jeg bærer på en indre styrke som ingen

kan ta fra meg, helt motsatt fra min svigermor,som helt klart må ha en indre tomhet....

JA,dette med at svigermødre sjelden blir glad i svigerdøtrene har jeg

også funnet ut etterhvert!

En lettelse uten like da jeg skjønte at dette ikke kommer til å skje,det

er jeg glad for nå.

Jepp selv de som har et bra forhold,mange av de svigerdøtrene blir sjokkert når sannheten kommer, så det er bedre å ikke ha følelsesmessige bånd til en svigermor.

Jeg har nå en god avstand ,og klarer egentlig ikke å kalle henne svigermor,den tittelen fortjener hun ikke.

Så hun er kun navnet sitt, og her inne svigersvinet så dere vet hvem jeg snakker om ;)

Det som forundrer meg aller mest,er at hun fortsatt prøver seg....

Jeg har da vært ganske rett på sak,og likevel ikke forstå at hun ikke

skal kødde med oss...må da være litt dum eller??

Men nå møter hun veggen , vi er ikke svar skyldig.

Skrevet

Hei,

kjekt du svarte : )

Vel hun er tom som du sier. Du kan øse all energi du kan på henne, men endre seg kan hun ikke. Når du er ferdig med boken, kan jeg anbefale deg: ut av psykopatens grep, Aud Dalsegg og Inger Wesche.

Du klarer deg helt fint : ) Det er ikke deg det er noe galt med, men du må lære om disse menneskene slik at du ikke havner i klørene på de igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...