Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 En jeg kjenner var syk på to av eksamenene sine, som var dag etter dag. Det gikk ikke bra, strøk på ene og fikk D på andre. Nå skal han å en legeattest i etterkant sier han. Vil en lege i det hele tatt vurdere å skrive ut en legeattest i etterkant av sykdom? Han kontaktet ikke lege på det tidspunktet han var syk. Trodde dette var veldig strengt??
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Nope. Kan ikke få legeattest si 2 uker etter han er blitt frisk, uten at han har vært hos legen for å konstatere at han faktisk var syk. Det er svindel og juks. Dessuten, så lenge han møtte opp på eksamen og gjennomførte, har han mistet sin rett til å levere sykemelding. Sykemelding ved eksamen skal leveres samme dag, senest dagen etter og man skal IKKE delta på prøven. Dette har jo også med ant. ganger man har rett til å avlegge eksamen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Tror ikke det er så enkelt å få det i etterkant nei, dersom han ikke var i kontakt med legen mens han var syk. Det synes jeg høres veldig mistenkelig ut om han får hvertfall. Hadde ikke innbydd til tillitt den legen da nei...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Det kan umulig være så strengt å få legeattest. Jeg har fått det i flere år fodi jeg ikke ville ha gym på skolen. Det har bare vært å spørre. Ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Jeg fikk legeattest uten å ha tatt kontakt med lege 4 dager etter sykdomsutbrudd, men det var fordi jeg hadde tenkt å bruke egenmelding, og at sykdommen ble for lang for det. Og det var med nød og neppe! Selv om legen min kjenner meg godt, og egentlig er ganske snill og grei å ha med å gjøre... Men å få legeattest etter man har fått svar på eksamen??? Ganske umulig, i så fall måtte nok han ha tatt kontakt med legen ved eksamen!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Og uansett om legen skulle skrevet ut en attest, er det for sent fra skolen sin side. Er jo tross alt regler for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå