Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Hvor mye "sammen" skal magemusklene være? Skal de helt sammen, eller skal det være litt mellomrom mellom? Nå 8 uker etter fødselen er det ca. en tommelbredde mellom de, og jeg lurer på om jeg kan begynne å trene de
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Du skal IKKE ta vanlige "rett opp" situps. Da kan du risikere at de aldri går helt sammen. Og da vil du få en mage som "tyter mer ut" enn nødvendig. Og faren for brokk i denne sprekken er tilstede. Du KAN, når de har trukket seg mer sammen, ta slike "sideveis"-situps, altså venstre albu mot høyre kne og omvendt. Søk litt på Diastasis Recti, og det vil komme opp mye om delte magemuskler.
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 På meg trakk ikke magemusklene seg helt sammen etter sist fødsel, men det oppdaget jeg ikke før jeg hadde trent en stund. Heldigvis ingen skade skjedd for min del da, for jeg har også hørt man ikke skal ta rette sit-ups om de ikke er gått sammen igjen. Fikk etterhvert (mange månder etterpå jeg oppdaget dette) tak i sånn rockering med vekter og bølger på innsiden, og brukte denne. Etter kun 2-3 uker med denne var magemusklene mine helt sammen igjen og magen begynt eå bli flat og midjen mye strammere. Så da kunne ejg ta vanlige sit-ups igjen vi jeg ville, men synes jo rockeringen gjorde nytte nok alene jeg da.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Antar det vil være ganske trygt og begynne med planken når du er kommet så langt..Da trener man de "små musklene" i stabiliseringsbeltet i midjen/rygg. En av de beste øvelsene for magemusklene, samt veldig "trygg" mtp å starte opp etter en graviditet,- så vidt jeg har forstått det..Generelle balanseøvelser fører også til en naturlig stramming av magemusklene som kan være super trening for disse,- uten at man overbelaster de med de farer det medfører for "splittet" magemuskler..GJør man alt riktid skal det ikke være noe problem å få flat mage igjen..Ihvertfall skal det være en grei sak å unngå "delte muskler":..ikek begynn for tidlig, ikke begynn for hardt og ikke begynn for sent..Er vel stikkordene ) Lykke til,- men være tålmodig )
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar Har tenkt å skaffe meg en rockering! Hvor kjøpte du din men vekter, Alva? HI
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Bestilte min fra USA, kom på rundt 300 kr inkludert frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå