Gå til innhold

Helsevesnet på sitt beste:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd igår- hadde gleda meg til å se den lille, og kanskje få vite hva det blir:)

Først snakket vi med en lege, som spurte hvordan form jeg var i, så ble jeg vist inn på ultralyd rommet, ultralydskjermen, var vendt bort fra meg slik at bare legen kunne se, samboern min måtte strekke seg, og nesten vri av hodet for å se noen glimt. etter å ha sjekket at det var nok fostervann og morkaka lå riktig, målte han hodet, og så på ryggsøylen, og sa at alt var fint.. og ferdig.. jeg fikk ikke se NOEN TING:( med mine følsomme hormoner for tia var jeg helt på gråten.. samboern min spurte etter om det gikk an å se hvilket kjønn det blir, svarte legen bare at det er litt tidlig å kunne se det enda.. jeg er nå i uke 19....

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dumt! Det er jo en milepæl i graviditeten å dra på UL, få følelsen av å se den llille etc. Det er så synd at man blir så perpleks og at man er så uforberedt på sånt at man ikke klarer å ta det opp konkret der og da.

Kanskje du burde skrive en mail til overjordmor p sykehuset slik at det ikke blir flere som opplever det samme som deg. Det er greit at det er dagligdags for dem og at de bare skal gjøre jobben sin, men for oss er det jo en anske viktig opplevelse.

Om du ikke får "ro i sjelea" kan du jo gå til en privat da, selv om det koster litt penger...

Lykke til..

Skrevet

Stakkars dere. Skjønner godt dere er skuffet. Rart at dere ikke fikk se skjermen, det er jo det vi gleder oss til når UL kommer. Jeg har vært på UL 3 ganger og fått sett skjermen hele tiden. Jordmor har også fortalt oss hva alt er, hjerte, hode, bein, armer osv.

Du kan jo bestille deg en privat UL seinere eller en 3D.

Lykke til videre i svangerskapet:-)

Skrevet

Trodde alle fikk se den lille på den UL`en jeg!? På sykehuset her i Drammen er det en skjerm for jordmor/lege og en for foreldrene. Syns det er sånn det skal være-uansett om alt er i orden el ei! Syns du burde ringe eller sende brev/mail til de dette gjelder og fortelle dem akkurat hvordan du føler det! Dette blir helt feil fra min side..og at de ikke kunne se kjønnet? Syns det er rart. Jeg var på UL 2 ganger-første gangen var jeg for kort på vei (15+4),så jeg måtte inn igjen. Men jordmora kunne ha sett kjønnet begge gangene,men det var for mye aktivitet der inne,så det ble litt vanskelig. :)

Nei-du å si ifra i hvertfall! Støtter deg fullt og helt.

Lykke til.

Skrevet

På sykehuset her i bærum så er det en skjerm til foreldrene og en til lege/jordmor. Jeg har aldri opplevd at det bare er en skjerm. Så utrolig skuffende for dere. Det er absolutt ikke for tidlig å se kjønn i uke 19. Med min første fikk jeg vite kjønnet i uke 16. Hvis dere har råd eller mulighet så bestill en privat ul eller 3d ul. Og ring, send brev elle skriv mail til overjordmora og klag på den behandlingen du fikk. Det er ikke riktig å bli behandlet sånn.

Skrevet

Ring og krev UL med jordmor. Leger er håpløst følelsesløse.

Jordmora vår på Ul var skikkelig flink. Det hang en stor sjerm på veggen framfor oss i tillegg til den hun så på.Hun forklarte alt hun gjorde og sjekket alt fra ryggsøyle, hodeomkrets og hareskår. Og kjønn selvfølgelig. Hun printet ut masse bilder til oss. Vi så den lille i minst 30 min. Det var en flott opplevelse som jeg unner alle som er på UL. Vi var også i uke 19, eller var det 18?

Skrevet

Så utrolig trist å høre.

Jeg ville absolutt ha sendt klagebrev til sykehuset og forespurt om mulighet for å gjennomføre ny UL.

Latterlig at de holder på slik, blir provosert når jeg leser dette... Man skal virkelig ikke oppføre seg sånn altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...