Gå til innhold

Hadde du "godtatt" dette fra samboeren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er: Vi har tre unger, i alderen 1-7 år. Så er jeg ute med venninner store deler av lørdag - en jentegreie vi har planlagt sia jul, egentlig.

På kvelden er det en stor konsert (vi bor på Vestlandet, på et mindre sted, og denne konserten er stooor i vår målestokk;) Her treffer jentegjengen samboeren min og broren min, som eogså er ute på byen. Mamma er barnevakt, vi har ferie på hytta hennes.

I 2-tia på natta treffes vi utenfor bygdelokalet - og jeg skjønner fort at sambo er ikke helt lysten på å gå hjem riktig ennå - har truffet en gammel kompis der, som han har lyst å feste litt til med. Grei nok.

Jeg putter veska mi oppi sekken hans, er et stykke å gå til hytta. Og tenker at jeg blir med en stund til utover natta. I 3tia er jeg trøøøt, og sier til sambo at jeg har lyst te å ta kveld. Han svarer at "Jada - kommer straks, vi skal bare en tur på Holmen (En bar ved havet/brygga)

Jeg tusler hjem til hytta ilag med ei venninne.

Så bråvåkner jeg klokka halv seks. Ingen sambo kommet. Iom at han sa han skulle komme like etter blir jeg naturlig nok veldig bekymret... Han var veldig sjenkt, og kunne lett ha ramlet utfor brygga for alt jeg visste:(

Klokka kvart på sju kommer han ravende. Vekker de to yngste jentene våre. Så må JEG stå opp med dem naturlig nok - iom at han ikke er helt edru kan en si... Avtalen vi hadde, var at HAN skulle stå opp akkurat denne morgenen, sia det var "min" jentekveld kvelden før..

Irritert oppdager jeg også at han har rotet vekk veska mi som han hadde i sekken sin! Kamera, sminke og smykker... Alt vekk... Og han klarer ikke gjøre rede for hvor den kan være engang.

Grr.....

Har skrevet dette av på hans tabbekvote, men klarer ikke helt å la være å irritere meg over at en 40årig trebarnsfar ikke klarer å feste bedre enn dette:((

Må legge til at dette ikke er "normalt" for ham....

Hadde DU syntes dette var greit, eller er jeg ei sur kjerring??

Legg gjerne ut på skravle for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt temmelig sur, selv om jeg er veldig fleksibel når det kommer til sånne episoder siden mannen min gjør sånt for skjelden. Kanskje er det lurt å legge jentekvelder til en kveld uten barn og menn som drikker? Du har absolutt ditt på det rene, og mannen din burde holdt seg hjemme med barna sine eller drukket svært moderat siden han skulle opp med barna. Jeg er nok streng når det kommer til barn og alkohol, og jeg hadde blitt rimelig forbannet både pga. avtalebrudd og at han drikker seg så full når barn er i hytta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...