mozell Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Sønnen min på 5 er inne i en periode der han spør mye om døden. Om alle skal dø, hvorfor, når, hva som skjer osv. Jeg vil jo ikke lyge til gutten, så jeg har jo forklart at ja, alle dør, men helst når de er "kjempegamle" osv. Han er ganske redd for dette da, begynner å grine og sier "men jeg vil ikke døøø!" huff! Har deres barn vært innom denne fasen, og hva/hvor mye forklarte dere?
Lene~mor til tre Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Huff ja det der er vanskelig, jenta mi hadde en sånn periode etter at hun mistet sin oldemor og oldefar. Jeg forklarte også at det er de som veldig gamle som oftest dør. Forklarte henne også at ingenting varer faktisk evig, bare se på blomstene f.eks de visner også å dør. Sa at hun ikke måtte gå å tenke på det å heller snakke med meg om hun lurer på noe om det.
mozell Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Ja, det er noe slikt jeg også sier. Og så er det veldig lett å ty til "himmelen" merker jeg, når han spør om hva som skjer når vi dør, selv om jeg ikke er spesielt religiøs av meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå