Gå til innhold

Svineinfluensa kan smitte to ganger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les dette, dere som vurderer å smitte dere med vilje:

http://www.bt.no/forbruker/helse/Svineinfluensa-angriper-flere-ganger-897885.html

Legg forøvrig merke til at fagmiljøene sier at "Det er mer en bekymring enn en forventning at en endret versjon av viruset vil bli farligere." M.a.o, det er ikke noe som tyder på at det skulle skje, fagmiljøene tenker bare alltid "worst case scenario" for å være føre var.

Så ikke gå på smitteparty, og dropp frykten for onde, muterte supervirus som skal dreeeeeeepe oss alle,

(Det var mitt første og forhåpentligvis eneste svineinfluensainnlegg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedgrunnen til at de sier dette nå er at "alle" som er forkjøla og har litt feber,- har influensa..Ikke bare nå i disse svineinfluensatider,- men stort sett alltid...Forkjøla er det ingen som er lenger,- alle har influensa hvis de er litt groggy, hoster, snørrete osv...

Og siden man har gitt opp å ta prøver av ALLE som tror de har influensa, så er det tryggere og si at man kan få den to ganger, fordi at mange som nå ligger hjemme med H1N1 nå disse dager, bare nok er forkjøla...Og dermed vil kunne få viruset på et senere tidspunkt når det VIRKELIG slår til....

Viruset KAN nok ramme en og samme person to ganger, som vannkopper kan, og røde hunder ol..Men det er ikke DET VANLIGE.....TRor mye ligger i det jeg nevner her..Det er blitt ALTFOR vanlig å skylde på "Influensa",- og folk tåler ikke være syk, så derfor tør de ikke si annet enn at man kan få den to gang..Mange i dette land har ALDRI hatt influensa...HAr man hatt det så greier man fint å skille mellom kraftig forkjølelse og inflensa,- for å si det sånn....... Og blir man smittet av influensa, men ikke oppnår sykdomstegn sterkere enn forkjølelse så kan man jo anta at man ikke har den, så lenge det ikke blir BEKREFTET,- ta vanlig forbehold som man gjør ved forkjølelse,- og ikke bli skuffet om man blir SKIKKELIG syk litt sener i år... JEg mener at selv med en liten forkjølelse så skal man prøve å ikke smitte folk, så om man oppfører seg som man vanligvis gjør ved forkjølese om man blir litt syk er mye gjort..Samtidig som man ikke krisemaksimerer sommerforkjølelsen sin og antar seg som "Immun" om svineinfluensa rammer nære venner/familie senere i år....

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg syns man skal arrangere slike smitteparties jeg, også kan man servere mat som er blottet for antioksidanter og C-vitaminer, og vise NRKs storsatsing "Etter katastrofen" på storskjerm.

Skrevet

Blæææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææhhhhh.

Jeg også er litt snørrete osv....lurer på om jeg har svineinfluensa jeg gitt:-)

Skrevet

Jeg må si at jeg hadde en kraftig forkjølelse nå. Den varte i 14 dager hvor jeg var DÅRLIG. Jeg hadde vond hals, hostet til lungene holdt på å vrenge seg ut, vondt i hodet, gangsperre i magen, svimmel(mistet lett balansen pga dette), sov dårlig, følte jeg hadde feber osv osv. Jeg har vel en slik forkjølelse hvert 2.-4. år. Er egentlig ikke syk ellers.

Men det var IKKE influensa. Jeg tror ikke jeg noengang har hatt influensa slik at jeg blir sengeliggende. Ingen av de store influensaene har bitt på meg. Jeg husker jeg hadde noe med ledd, hud og muskelverk og slikt når jeg var yngre, men jeg ble ikke SÅ dårlig. Men likevel vurderte jeg nå å gå til legen, egentlig mest for at legen skulle få "oversikt" i tilfelle det VAR svineinfluensa i lett variant. Sykdommen presenterte seg liksom ikke for meg, så jeg vet jo ikke med sikkerhet hva det var. Og det har vel stått i avisene at legene vil finne ut slikt?

Tror nok mange som mener de har hatt influensa, har hatt en slik forkjølelse som jeg nettopp hadde. Utrolig mange blander forkjølelse og influensa.

Skrevet

Jeg har hatt influensa to ganger....Med ca 10 års mellomrom,- noe som er "Normalt" visstnok...Nå er det 10 år siden sist gang så svineinfluensa eller ikke, var nok mitt år uansett i år,- så jeg venter i spenning..Visstnok er ikke svineinfluensa så krafitg, så kanskje jeg er heldig med influensatype denne gang.... Influensane mine forløp seg likedann;

*begynte å fryse og bli kald på ettermiddag/kveld...Fryser så man spenner seg..Nå er jeg kald av meg generellt, og har "frysetokter"; rett som det er,- særlig på høst/vinter/tidlig vår...Men utover kvelden blir man stiv og støl..Og begge ganger har jeg tenkt at det er pga anpsentheten ved frysinga..Stølheten gir seg ikke, blir verre og verre og blir til sluitt smertefull...Er liksom "Inni beina" og inne musklene....Det gnager på en skikkelig forferdelig måte,- og verst var det i korsrygg/nyrene (altså der nyrene ligger)..Det er så smertefullt at det var vondt å sitte, ligge og enda verre og stå...Man greier ikke lee en finger uten å bli kvalm av smerter,- samtidig fryser man noe så inni H...pga feber..MAn er varm, men når feber stiger/når topp fryser man..Svette og varme er tegn på at feber "bryter" og man er på bedringens vei,-faktsik..Selv om den kan komme og gå litt etter første svetteutbrudd..

*) Jeg hadde ingen symptom før frysinga begynte, jeg slapp også unne vond hals, hosting, snørr...Men det kom på slutten,- og ble skikkelig forkjøa etterpå...Men det er pga immunforsvarer er helt på sammenbruddets rand etter ei slik kule. og var nok bare vanlig fokjølelsesvirus som kosa seg skikkelig...Og var SKIKKELIG syk fra søndag kveld til fredag begge ganger,- og ble litt bedre i løpet av lør/søn,- og helt symptomfri på tirsdag.. Begge ganger (jada, husker dagen jeg ble syk begge gang...) Ser da bort fra forkjølelse som begynte sønda/mandag og varte i en to ukers tid til..Var jo feber og smertefri så hosting og snørr var bare "gøy"...

Så om svineinfluensa KAN sammenlignes med kraftig forkjølelse tar jeg mot den med takk,- for det gjør IKKE andre influensaer.....Og vil vel heller ikke skjønne at jeg HAR svinefloo siden for MEG er influensa synonymt med smerter og frysing...FÅr jegikke det,- er det ikke influensa...Men tar jo alltid hensyn til andre når jeg bare er fokjøla også, så tror ikke jeg vil smitte mange om jeg har den og bare tror jeg er forkjøla..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...