Gå til innhold

Er det noen som har/har hørt om spedbarn med influensa a

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på hvordan en så liten kropp takler den, i og med at den angriper respirasjonssysmtemet på en annen måte enn den vanlige influensaen.

Er nok blitt litt småhysterisk, for nå tar jeg meg selv i å kjenne på panna til Bo i ett sett, i frykt for feber. Er så redd for at han skal bli kjempesyk!

Hadde jeg vært alene, så hadde jeg nok gitt blanke i alt hysteriet, men nå som Bo er her så er plutselig alt veldig annerledes ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker også at svineinfluensaen griper litt mer tak i meg nå som jeg har Snuppelure - som skal begynne i barnehage når influensaen skal herje som verst... Hørte forresten på nrk at stavanger kommune har satt barn i alderen 0,5 - 2 år på prioriteringslista når det gjelder vaksine. Men det er vel antakeligvis opp til hver enkelt kommune og når har jeg jo flytta så...

Skrevet

helt enig, er blitt kjempe redd.. liker ikke tanken på at den lille vennen min skal bli syk, skremmer meg veldig..

har med meg desinfeksjonssprit overalt og ingen får ta på ho uten å vaske seg først.. er hysterisk, men bedre å ta forhåndsregler spør du meg..

får jeg det får nok ho det... så hadde jeg vært alene hadde jeg ikke brydd meg så veldig men er jo ikke det..

tror en baby i tyskland fikk det på føden, har ikke stått noe om hvordan det har gått..

Skrevet

Jeg skulle ønske permisjonen min startet nå, da hadde jeg jammen buret meg inne. Men er det bare jeg som er skeptisk til en vaksine? Vanligvis er jeg jo veldig for vaksiner, men jeg får inntrykk av at de har påskyndet denne veldig og det er vel ikke alltid et godt tegn....Kankje jeg bare er paranoid.

Skrevet

Jeg har tenkt litt på det, men er langt fra det mange kaller hysterisk. Vi lever som normalt, og jeg bekymrer meg ikke så veldig. Når det etter hvert sprer seg, blir det vel mer reelt kan jeg tenke meg. Og i den forbindelse blir det nok skummelt å sende de i barnehage. Men om smitten brer seg, så har de vel varslet om stengte barnehager og skoler? Man kan ikke gjøre så mye annet enn å ta vanlige forholdsregler.

Skrevet

Ja, jeg går med spriten i lomma jeg også. Har foreløpigbitt meg i tunga når folk har tatt på ham uten å være rene først, men nå lurer jeg på om jeg må bli litt strengere der også ...

Jeg er egenrtlig veldig skeptisk til vaksinen jeg også, men sånn jeg har forstått det så bygger den på den vanlige influensavaksinen, kun med et nytt virus - altså er den på en måte testet ut tidligere. Men selvfølgelgi er det skummelt. Langtidsbivirkningene aner vi jo ikke! Men forhåpentligvis så er sikkerhetskravene så sikre at det skal være ok å ta vaksinen.

Vi kommer nok til å gjøre det, dersom vi ikke har blitt syke innen den tid. Er litt redd for en hissigere variant av viruset neste høst. Bare håper vaksinen fungerer på et mutert virus også ..?

Skrevet

Men er ikke denne svineinfluensaen foreløpig bare som en mild variant av "vanlig" influensa da? Altså at man ikke blir så fryktelig syk av den? Ikke fulgt så nøye med på denne saken skal jeg ærlig innrømme, men jeg kan ikke si at jeg LIKER det jeg hører. Men er igrunn mer redd for eventuelle mutasjoner, for der har de vel ingen vaksine å stille opp med såvidt jeg har forstått...

Skrevet

Ja, mutasjon bekymrer meg veldig også!! Blir litt småkvalm av å tenke på det kjenner jeg :S Skummelt å ikke vite, og enda mer skummelt at det er sannsynlig at verken vaksine eller tamiflu fungerer da :\ Men det er evl 50/50 sjanse så vidt jeg har forstått ... Så vi får krysse fingrene.

Joda, den er en mildt variant av vanlig influensa, men den har vist seg å angripe respirasjonssysmtemet noe hissigere enn vanlig influensa - er det som bekymrere meg, med tanke på at babyer ikke er så veldig sterke i lungene enda... Også har jeg liksom ikke lest NOEN steder om babyer og influensa og sykdomsforløp, behandling, risiko, erfarign - nada! Synes i grunn det er litt rart, så mange babyforum som det finnes også er det ingen versom skriver om det. Kanskje det betyr at det ikke er så mange babyer som får det :D Lov å håpe!

Også tenker jeg litt på den vaksinen - OM det er slik at vaksinen ikke beskytter mot en eventuell mutert versjon av viruset, så er det kanskje ikke noe vits i å ta den? Men det er jo ikke mye moro å gå og vente på at det skal bli vår tur til og bli smittet heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...