Gå til innhold

Er det noen som har/har hørt om spedbarn med influensa a

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på hvordan en så liten kropp takler den, i og med at den angriper respirasjonssysmtemet på en annen måte enn den vanlige influensaen.

Er nok blitt litt småhysterisk, for nå tar jeg meg selv i å kjenne på panna til Bo i ett sett, i frykt for feber. Er så redd for at han skal bli kjempesyk!

Hadde jeg vært alene, så hadde jeg nok gitt blanke i alt hysteriet, men nå som Bo er her så er plutselig alt veldig annerledes ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på dette jeg også. Eneste spedbarnet jeg har hørt om i forbindelse med denne influensaen, var en som ble nevnt i en annen tråd her for noen dager siden, og som jeg husker så gikk det helt fint med det barnet... Og de er jo heller ikke listet opp som en egen risikogruppe, så jeg håper og tror det vil gå bra. Men litt klar informasjon hadde jo vært fint..

Skrevet

jeg snakket akkurat med legekontoret for lillegutt har nå 38.8 i feber og er mega slapp og utilpass.

Hun sa at vanlig inkubasjonstid er 3 dager og at barn får de samme symptomene som voksne. Og at det er de samme normale influensa symptomene som allle andre epidemier.

Så jeg velger å tro at lillegutt er litt uheldig og blitt litt småsyk bare, inntil videre så tar jeg ikke han med til legen iallfall. Men skal ha svineinfluensaen i bakhodet, i går så lekte han med datteren til min bestevenninne og der har svigers begge fåt svineinfluensa og er i karantene på hytta....

Skrevet

Jeg har hørt om spedbarn som har influensa, men de har den lettere enn resten av familien. Jeg tok med meg premature tvillinger hjem for et par dager siden, og med to eldre brødre får vi garantert svineinfluensa i hus om det kommer utbruss på skolen eller bhg. De har lite å gå på, men på barneklinikken sa de i alle fall at spedbarn er godt utrustet om de får morsmelk.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Kan vel ikke si jeg har spedbarn lenger nå som snuppa har blitt 8 mnd. Men hun har hosta nå i 3-4 uker alt, og har nå blitt snørrete i tillegg. Har vært hos legen et par turer, men er nok "bare virus". Men nå som de to eldste skal i barnehage og skole igjen, så tenker jeg at det kan hende vi får influensaen i hus, og hva da med vesla som hoster og har et svekket immunforsvar allerede. Jeg ammer enda, men hun har jo ikke blitt bra igjen av hosten enda for det.. Blir litt redd jeg merker jeg.

Skrevet

Sønnen til veninna mi hadde - varte veldig kort og han var lite syk. Men så ammes han også.

Søstra på tre var litt sykere, men gikk bra det også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...