Gå til innhold

Men smarte er dere ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?

På den saken hvor dere skal beskrive dere selv, har vi en kunnskapssøkende, og en kunnskapsrik. Ingen smarte, oppegående eller intelligente.

Er dere redde for å hevde at dere kan noe, eller er det sånn dere ser dere selv? Nyttig, pent inventar i en familieheim?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...det var da litt av en kommentar.

Du kunne jo begynt med å fortelle hvor smart, oppegående og intelligent du selv er, så hadde nok kanskje den ene eller andre kommet etter?

For min egen del (om det hadde vært aktuelt å svare på tråden, noe det ikke er), så ser jeg ikke noen grunn til å legge ut om alt jeg kan (yrke og privat) fordi det ikke nødvendigvis forteller om hvem jeg er som person.

Skrevet

Kunne aldri skrevet intelligent tror jeg. Når er man intelligent egentlig? Er det når man er kjapp i svarene og alltid har en rask kommentar på lur eller det når man kan alt om alt.

Skrevet

Det kan vel rett og slett være at vi da ikke ser på oss selv som så intelligente. De fleste er vel gjennomsnittelig intelligente, men høvelig oppegående for det.

Det er ikke dermed sagt at vi bare en pen pyntegjenstand, er det vel? I så fall ville jeg i hvert fall vært mindre intelligent. Det ville vært lite respons her i heimen AS, da den skuta drives av undertegnede alene.

Skrevet

Sikkert ingen av oss som svarte som er intelligente alikevel....

Skrevet

Jeg bare glemte det!! ;-)

Skrevet

Er nok helst janteloven som råder tror jeg, man skal ikke tro man er noe.

Skrevet

Jeg kan ikke karakterisere meg selv en intelligent person. "Der er hun intelligente". Normalt smart, men med egenskaper som vilje og pågangsmot- som gjerne gjør at resultatene blir bra.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg hverken er sånn eller sånn, være seg positivt eller negativt.

Skrevet

Men de kommentarene dere hadde kommet med da jeg skrev innlegget var ikke spesielt flatterende for deres egen del. Vimsete, rotete etc er ting som gikk i gjen hos de fleste, og dessuten var ingen av dere tiltrekkende heller. Og dere skulle beskrive dere ut fra sånn som dere trodde deres samboer så dere. Dersom deres samboer tror sånn om dere som dere tror, så bør dere skaffe dere en ny som faktisk setter pris på dere. Mellom linjene her kan man lese om en del dårlig selvtillit og manglende tro på sitt eget selv.

Nå mener ikke jeg at jeg er intelligent og vakker ut over det hinsidige, men jeg vet at jeg er intelligent og at jeg tenner min mann. Ergo synes han jeg er tiltrekkende.

Skrevet

At jeg er intelligent og sexy var liksom en selvfølge, helt unødvendig å nevne det da ;-P

Skrevet

Registrerte ikke at det var utifra hvordan våre partnere så på oss.

Da blir det noe annet. Hun ville nok skrevet noe som:

lidenskapelig

smart

varm

trygg

sterk

morsom

Og kremt.. en hissgpropp (av og til)

Og jeg er stolt over å ha vekket så mye lidenskap i en godt voksen quinde.. og jeg er rimelig sikker på at jeg tenner henne også.

Skrevet

Jeg spurte min direkte jeg nå:

Han svarte jeg var:

Sexy, deilig, søt, snill, herlig frekk, flørtete, sensuell, kvinne med stor K, fantastisk mor, god kokk, flink husmor, smart, dyktig, til tider en hissigpropp og påståelig, stressa og et helvete å ha med å gjøre rett før vi skal noe sted, tidligere et premenstruelt helvete med dårlig hud og overvektig, men etter slanking og hormonspiralen så ble jeg drømmekvinnen! Jevnt over var han stolt over å ha ei dame som meg ja :-D

Smelter jeg altså, alt dette sa han til meg nå på telefon, måtte jo ringe å spørre ham selv her. Inspirert av dette innlegget.

Så hvis dere lurer på hva mennene tenker og synes om dere...SPØRR så får dere svar.

Skrevet

Har ikke partner jeg, så jeg svarte ut i fra hvordan jeg ser på meg selv. Og det er vanskelig å svare på.

Om jeg er intelligent? Tja, smart nok, men ingen Einstein. Trenger man å være lynskarp og utrolig vakker for å bli satt pris på da?=)

Håper om jeg får en partner vil han sette pris på de forskjellige sidene ved meg.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Vel, det har nok med selvtilliten å gjøre. Jeg har lenge prøvd å finne positive ting med meg selv, og har funnet ut at jeg er positiv, hjelpsom og empatisk... Men intelligent eller sexy ville jeg ikke kalt meg selv... Kanskje oppegående :-)

Mannen hadde vel sagt jeg var snill og flink å gjøre husarbeid, hehe...

Skrevet

Hey! Lucky man ;-))) You got it goin' on Sjefsmegga !

Jeg spør ikke madammen om hva hun synes, men hun er flink til å gi komplimenter.

Plusser på bestemt til listen min. Det sa hun i hvert fall i helgen.

Ja.. og deilig.. pen og superelsker. Og nå må jeg gi meg før jeg blir flau over meg selv :-p

Skrevet

Kanskje jeg ikke er så vanvittig smart, da, siden jeg ikke kom på å ramse opp hver eneste, eneste egenskap jeg har.

Skrevet

Du vet som jeg, at det ikke var det innlegget handlet om. Det handlet om sentrale egenskaper hos deg selv, og da synes de fleste at de er mer vimsete enn smarte. Det skader faktisk ikke å tro litt bra om seg selv.

Skrevet

Jeg forstod det osm at det var snakk om personlige EGENSKAPER;- ikke mitt utseende..Min mann finner meg vakker..Selv da jeg var 110 kilo og vaggende,- likesom nå hvor jeg er sporty, satser på marathon og har et humør some r100ganger bedre enn det var :o)

Men jeg tenkte mer på den kompleksitet av egenskaper jeg har,- og hvordan jeg blir sett på av alle...

Skrevet

Men avhenger ikke hvordan du blir sett på av alle, av hvordan du oppfatter deg selv? Dersom du mener du er sexy er det større sjanse for at andre synes du er det enn om du synes du er stygg som juling? Og jeg vil sidestille intelligent på linje med vimsete når det gjelder egenskaper.

Skrevet

Jeg har faktisk veldig god selvfølelse, tro det eller ei. Spesielt smart tror jeg dessverre ikke at jeg er. Dvs, helt klart på lik linje med "alle andre", slettes ikke dum, men at jeg er "intelligent",og da tenker jeg litt mer i retning skolesmart, nei det er jeg ikke spesielt.

Likte aldri å studere, hadde ikke tålmodighet til å sitte i en lesesal og

L-E-S-E dag ut og inn, selv om emnet var interessant og selvvalgt. Derfor er jeg nå kokk i stedet og det skrev jeg i forrige tråd: en god en også.

Kanskje du skal bli flinkere til å lese mellom linjer.

Skrevet

For min del i hvertfall var det ikke et veldig gjennomtenkt og veloverveid svar. Skrev det første som falt meg inn, men ser absolutt på meg selv som litt intelligent:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...