Gå til innhold

Nettopp blitt alenemor, hva har jeg krav på? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dobbel barnetrygd

Forsørgertillegg for enslige foreldre

Barnebidrag fra barnefar

Skrevet

hva er dette? Og hvor finner jeg ut hvor ca mye jeg vil få?

Skrevet

Forsørgertillegg???? Hva er det? Jeg er alenemor men aldri hørt om dette....

Du har rett til Overgangstønad hvis du ikke tjener for mye.

Skrevet

bostøtte også om du ikke tjener for mye:-)

Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på NAV sine sider. Under Familie og Omsorg kan du lese om hva du har krav på som enslig forsørger.

Skrevet

Ja, hva er forsørgertillegg? Er alenemor jeg og, men har aldri hørt om forsørgertillegg.

Skrevet

Bostøtte også :) fint, er arbeidsledig og lever på dagpenger, er ikke noen jobber nesten i den kommunen jeg bor

Skrevet

Du NN 22:54 ser ikke ut til å vite hva du snakker om.

Som enslig forsørger har en rett på:

Overgangsstønad(full stønad er nå ca 11 950 pr mnd), denne reduseres med 40 øre for hver krone du tjener på arbeid. Du kan tjene ca 3000 i måneden før de begynner å redusere. Dette er en skattepliktig stønad. NAV har dette. Den forsvinner først når du tjener over ca 380 000 brutto.

Du har rett på en barnetrygd mer enn antall barn, ikke dobbel. En barnetrygd er ca 950 kr i mnd. NAV har dette.

Du har rett på bidrag fra barnefar, noe NAV kan regne ut for deg. Tar du det gjennom NAV, så kan du ha rett på bidragsforskudd selv om barnefar ikke betaler som han skal, eller han ikke har inntekt/lav inntekt. Dette finner NAV ut for deg:)

Trenger du barnepass, så kan du ha rett på stønad til barnepass. 64% av barnepassutgiftene minus matpenger. Du har rett på denne stønaden så lenge du tjener under 6G(1G er ca 72 000).

Du kan ha rett på bostøtte hos kommunen.

Du skal ha skatteklasse 2, noe som reduserer skatten du skal betale.

Skrevet

Jeg annbefaler å gå på forumet som heter Snart alenemor og se på tråden der som holdes på første siden!! Det står det ganske utfyllende alt du har rett på :)

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen :D Situasjonen min ble ikke no bedre, nå som jeg fant ut at jeg er gravid på ny. Ikke akkurat livet jeg hadde drømt om :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...