Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Er det noen tegn til at en har et død foster før en har kjent ungen sparke?? Jeg er redd noe er galt! Skal på ul imorgen så jeg får jo bekreftet det da, men vil sove litt i natt også.. Kan noen hjelpe..?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 jeg var vel heller på jakt etter noen beroligende ord jeg da..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Har ei venninne som er ca 23 uker på vei,og hun kjenner ikke spark,fordi babyen sparker mot ryggen. Hun kjenner sparka nå,men ikke før i forrige uke begynte hun å kjenne det Hvor langt på vei er du da? Alt er nok fint skal du se
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 er i uke 15+5 og førstegangs, så jeg vet ikke hvordan spark kjennes ut og det er vel igrunn for tidelig å kjenne også..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Hvor langt er du på vei? Ikke bekymre deg nå. Det er som å betale renter på et lån du ikke har fått. Å bekymre seg hjelper jo ikke akkurat. Hvis det har gått galt kan du jo ikke vite det elelr gjøre noe med det før du får det bekfreftet uansett. Og har det gått bra, noe det sikkert har, så har du bekymret deg for ingenting. Tegn på at det har gått galt er smerter i mage og blødninger. Fosteret kan være dødt og ha vært det også en stund, men dette skjer i de aller fleste tilfeller før uke 12. Og dersom du er over 14-15 uker på vei skulle nok kroppen ha begynt å ordne opp på egen hånd... Gled deg heller til i morgen. Slapp av og sov godt! det går så fint så, lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Da må du jo si hvor langt du er på vei...... Det er ikke vanlig og kjenne spark innen ca. 4 mnd. stadiet. ofte heller ikke etter rundt uke 32, siden babyen da ofte ikke har mere 'sparkeplass'. Du har muligens bare en rolig baby. Det er jo flott! Jeg ar 3 barn. 2 fotballsparkere og en som bare vridde seg litt en gang eller 2 under 9 mnd. inne im agen. Det er nok bra. Få mannen din til og holde deg på håndleddet og kjenne pulsen DIN - for så og legge hodet inntil magen din og kjenne pulsen til babyen/ Noen ganger er de synkronisert, men ofte kan du da kjenne 2 hjerteslag.
Nullstress;) Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 kommer jo litt an på hvor langt du er på vei, og hvordan fosteret ligger. Men man pleier vel å ha kramper, oppkast og slike ting om noe skulle vært galt. Kroppen er "flink" til å si ifra selv... Alt er nok i skjønneste orden
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Og forresten så skal du vel kunne kjenne livmoren nå? Litt vanskelig kanskje, men forsøk. Legg deg på rygg, legg hendene oppå magen, så presser du tomlene inn og nedover. Da skal du et sted mellom navle og skambein finne en slags kant. Hvis du klare rå kjenne livmoren betyr det jo at babyen har vokst og sannsynligvis at alt er i orden.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 OK - 15 uker, slapp av. Det kan være i tidligste laget og kjenne noe. Det kommer, det kommer.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Det var rundt den tiden jeg begynte å kjenne noe.. Ta deg et kaldt glass cola eller annen søt drikke. Legg deg helt alene i stillheten på senga di. Bare send alle "følelser" til magen. Kjenn etter. Alle snakker om disse sommerfuglvingene, det forsto jeg meg aldri på.. Kjenn etter leamus i magen! Gjerne bare på den ene siden helt nederst i magen.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 HVis du er 15 uker og ikke har kjent spark er det helt naturlig. Jeg kjente heller ingenting før tidligst uke 18.. Dette kommer til å gå helt fint. Skal krysse fingrene for deg i morgen..:-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Mitt 4 svangerskap kjente jeg spark i uke 21 første gang. Morkaken var nok feil plasert så den sparket i den. Lykke til med UL det går så bra gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå