Gå til innhold

Basisgruppe????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å studere på deltid lang fra hjemmet mitt. Har basert meg på å fly til studiestedet de gangene det er samlinger, men så ser jeg at det er basisgrupper på kalenderen. Og det er ikke få heller.

Noen som vet om man må møte på disse og hvordan det foregår. De varer en uke, skal man liksom være sammen med de andre studentene 8 timer daglig i en uke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer sikkert, men disse bruker å settes sammen etter geografi og så møtes man fysisk om man er i noenlunde nærhet og oftere via nett/telefon om man likevel bor langt fra hverandre. Det er ofte i stor grad opp til gruppa hvordan man vil legge opp løpet og hvor mye tid man vil bruke. Vanlig å ha egen gruppeveileder.

Skrevet

Ja, de to første årene er det med gruppeveileder, men hva vil det si. En man kan snakke med på nett og tlf, eller en man må møte hele tiden mens man hat basisgrupper? Er så redd jeg ikke får studert hvis jeg må møte opp på disse gruppene!!!! Har 2 små barn og har ikke anledning til å være borte i flere måneder!!

Skrevet

Som sagt, det varierer sikkert. De desentraliserte studiene jeg kjenner til har stort sett opplegg hvor de som greit kan fysisk møtes (reiseavstander under f.eks halvannen time) gjør det, og også har fysiske møter med veileder. Mens de gruppene som er sammensatt av folk innen større avstander, gjerne tar det meste via data og telefon, også med veileder. Og gjerne har veiledningsmøter når de likevel er på skolesamlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...