Gumman :-) Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Er bare 16+5, men har i ca en uke fått skikkelig halsbrann etter å ha spist eller drukket. Nå lurer jeg på om noen har noen tips til hva som lindrer dette? Melk drikker jeg ikke til vanlig, men har prøvd å drikke det noen ganger nå, uten at det har hatt noen særlig effekt. Har også hørt om noen tabletter de selger på apotek, men i og med at jeg har i overkant av 12 mil til nærmeste apotek, er det ikke så enkelt å få tak i. Andre tips?
Vimsetrollet Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Cola er basisk, så det skal visstnok hjelpe - men det er jo hakket mindre sunt enn melk da. Prøv å ungå stek mat. Ellers har jeg lest her inne at noen syntes love harts funket bra. Jeg knasket Gaviscon (eller hva det nå heter) i forrige svangerskap, så jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe et lager neste gang du er på apotek..
søte lille:) Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Jeg knasker gulerøtter og mandler for min halsbran og det funker veldig,også er det jo så godt og sunt:)Lykke til
Kongeørna Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 Lang erfaring med halsbrann. Prøvd alt som finnes, av både reseptbelagt, alt som kan kjøpes, og kjerringråd. To ting hjelper meg: Rå potet eller rå gulrot. Det enkleste er ofte det beste, veit du ;-)
Snow78 Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Nå har jeg ingen erfaring på dette området... men i følge min bestemor så er visst Mariekjeks løsningen Det fungerte i alle fall for henne Hun lå i sengen og spiste to mariekjeks før hun i det hele tatt stod opp, deretter spiste hun to mariekjeks etter måltider.
<3 N & M <3 Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 jeg knasker Lovehearts mot halsbrann jeg:)
Mammas lykkebarn Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Jeg har hørt at havremelk hjelper, men har ikke forsøkt det selv. Denne melken selges i helsekost og i noen matbutikker...
Januar-tvillinger<3 Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Er heldigvis ikke begynt å plages med den halsbrannen ennå, men ved mitt forrige svangerskap brukte jeg å knaske love hearts, også hadde jeg et lager med milkshakes i kjøleskapet... det hjalp meg... Syntes de tablettene imot halsbrann, som kjøpes på apoteket smakte helt forferdelig, og dessuten hjalp det kun en liten stund... ..så anbefaler ikke å kjøpe et helt lager av de, om du kjøper de... De lukter veldig godt, men lukten lyver... Håper du finner ut av det.. det er noe dritt å plages med, og enda så tidlig... føler med deg...
spentmamma Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Hei, anbefaler at du prøver flytende Novaluzid, kjøpes på apoteket. Hjelper kjempegodt, eneste som hjapl for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå