Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jeg bare lurer på hvordan dere klarer å telle kalorier egentlig? Hvordan vet dere hvor mye kalorier det er i akkurat den mengden pålegg, eller drikke? Og er det noen som vet sånn ca hvor mange kalorier det er i en skål med havregryn og litt rosiner, 4 knekkebrød med ost/leverpostei (med paprika, agurk og tomat oppå), to poteter, litt brokkoli og laksefilèt? Dette er et ekstempel på det jeg spiser i løpet av en dag. Har lest at voksne kvinner bør ha ca 2000 kalorier i løpet av en dag, jeg er på slankern og vil helst spise mindre;)
Gjest -<<- Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Vektklubben.no kan sikkert være til nytte for deg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 ah ååååår med trening. Hehe. Man kan lære seg det etter hvert. Kaloriene til et knekkebrød står på pakken. Men mest handler det altså om å veie og måle det du spiser og etterhvert så husker du det. Tror f.eks 1 dl havregryn veier omtrent 50g. Og siden det er 330kcal i 100g havregryn, så blir det 160kcal ca. Blir god i hoderegning av dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå